Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Lite vilse i klock"pannkakan"...

Diskussion i 'Diskussion' startad av Rivalen, 12 juni 2013.

1. Rivalen
    Trådstartare

Rivalen Friends of KS

Schabblade bort möjligheten att kolla in vintage Rolex 5513 mfl igår på GTG. Kanontrevligt - än en gång tack alla med Zed o Vanilglass i spetsen. Hade så trevligt så att tiden rann ifrån mig och plötsligt var jag en halvtimma sen utan att ha kollat på någon 5513.

Vilse? Ja - jag är ganska säker på att en modern Rolex typ 114060 är för mkt bling för mig och för lite sport. Ceramic insert glimmar som tusan i solen (i-landsproblem absolut). Bra allround säkert. Så min 114060 lotterivinst från 2013 går till min dotter och det blir kanon, men vad skall jag göra nu då? Jag hoppas kunna göra ett inköp i höst.

Blancpain FF - för dyr annars hade den suttit. Lemania TG 195 - kanske. Lemania Viggen - går de att få tag i? Speedy 3572.50 är en kandidat. Rolex 5513 head only på Bond true regimental colours NATO - klart tänkbart men då skall så mycket som möjligt av bling typ vitguldindex etc bort.

Jag tror max 35k - i det häradet. Har ni lust att berätta vilken 5513 jag skall titta efter och vilken klocka av annan modell eller märke med lite bakgrund har jag glömt att tänka på?

Tacksam för alla inputs! :)

2. David

David Bödeln

I min värld blir det inte sportigare än Explorer II.

Fryken gillar detta.
  3. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Jag tycker att du ska köpa min Benrus.

Pleximannen och ZQT gillar detta.
  4. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Kolla in max tråd om 5513, mycket bra tråd.

5. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Är vintage ett krav? Annars kanske Explorer II som David föreslog eller kanske en Explorer I (39mm, ref 214270) kan vara något? Jag är väldigt nöjd med min. :)

6. Rivalen
    Trådstartare

Rivalen Friends of KS

Näe, jag har inga "krav" än så länge - öppen - mer ett antal olika tankar. T ex en sådan här - om det är prisvärt vet jag inte, men snyggt är det och minimalt med bling: vet inte varför infoga länk inte funkar. https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=299976&highlight=5513

Hittade inte Max tråd om 5513 - någon som kan posta länken.

7. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Om du tycker nya submariners är för blingiga för att kännas sportiga, vilket jag kan hålla med om, så kanske en beggad Rolex Milgauss 116400GV på gummi fungerar (Känns lite sportigt med grönt glas), om du nu nödvändigtvis måste ha Rolex. Annars är väl Explorer II ett bra alternativ, då den inte heller är så blingig. En opolerad/sliten 5513 skulle säkert funka också, men då måste den vara ganska medfaren (åtminstone en massa swirls, och nedsliten vridringskrans), annars kan de också se rätt så blingiga ut.

Lycka till i jakten!

8. JS

JS Friends of KS

Rivalen gillar detta.
  9. trumpetera

trumpetera Borgare

Från:
    Göteborg
    Jag tycker du skall behålla din!

Den har varit din från början, använd den, sätt dina märken i den, om ett tag anses/känns den inte så "blingig" längre.

Du skapar din historia ihop med dinkan!

Se'n kan du ju köpa en gammal också.....!

10. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Du ska inte ha något annat än en 5513.

Gäller bara att bestämma sig för vilken typ av 5513 som lockar!

Pleximannen gillar detta.
  11. carlanton

carlanton Biskop

Vad är det för Benrus?

12. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Type I.

13. Chrisse

Chrisse The King of Jesters

Från:
    Göteborg
    Eftersom du nämnde Blancpain, så är denna inte helt olik fast till ett lägre pris.
    Glashutte Original Sport evo

Något som ligger i min "kundvagn" framöver iaf

Denke gillar detta.
  14. Rivalen
    Trådstartare

Rivalen Friends of KS

GO Sports Evo - den hade jag förbisett. Den är en kandidat bland moderna sport som går att ha till kavajen också. Och tydliga visare behöver jag så den är mkt passande på många sätt. Möjligen saknar den tradition som sportklocka??
    Cheers!:D

15. hook

hook I'm user not a dealer!

GO är fint!

16. AndyK

AndyK Stadsbo

Från:
    Södra Skåne
    Det gör ju den ännu mer intressant. Alltid roligare att ha något som alla andra inte har... :cigar:

17. micke_s

micke_s Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Svaret på allt - Rolex GMT 1675 ;-)

Rivalen gillar detta.
  18. DW6900MS

DW6900MS Biskop

Från:
    Borås
Mårtenssons ur Brookfield