• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lite vintagepyssel på måndagskvällen

Patrik J

Rolex
Första semesterdagen och jag är redan uttråkad. Lyckligtvis ramlade det in ett litet sött paket så jag fick något att göra – och posta.
jhF1kyN.jpg

pzfkue3.jpg


Ett sprillans NOS JB Champion-mesh. Men var ska det sitta? På en Speedy, månne?
Nope, så här blev det efter en tids meckande.
SJodZ5Z.jpg


Efter ytterligare meckande lyckades jag dessutom få den att passa armen, någorlunda i alla fall...
6SEMSxi.jpg

sPULCbm.jpg

baN9mVj.jpg


Maken till eländigt stycke metall har jag nog aldrig upplevt, men vad gör man inte för att få vara cool, som i reklamen.

PjdTdZd.jpg


Till sist; tillsammans med lillebror. Klockorna är från 1961 respektive 1967.
pgalESb.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Kool, men det finns snyggare band... Är det Breitlingen från Kaplans? Eller hade du en sedan tidigare? Tycker de är tokläckra. Fetaste vridringen med ser jag.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Vilken höjdare Patrik J!

Så JB-länken var Original till tidiga navitimer, eller var det endast i denna reklamkampanjen!?
 

Patrik J

Rolex
Kool, men det finns snyggare band... Är det Breitlingen från Kaplans? Eller hade du en sedan tidigare? Tycker de är tokläckra. Fetaste vridringen med ser jag.


Japp, det är den. I finare skick än vad jag trodde. Däremot behöver den åka på service efter sommaren.

Att det finns snyggare band råder det nog ingen tvekan om. Däremot är det nog svårt att hitta något mer opraktiskt. :D
 
Topp