• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Liten bandbytar-måndag

Rber

Audemars
2-Faktor
Landade ett gäng sköna band från Tyskland hos mig. Skulle egentligen bara ha ett till svärfar men, man kan aldrig få för många va! Ber om ursäkt på förhand för mina bristande foton.

24 mm "Pan-type" på svärfars Aqualand. Tjockt och riktigt fint med tanke på priset. Luktar gott dessutom!


22 mm som också ska till svärfar, i mina ögon ännu bättre än det svarta ovan.


Laxrosa till tjejens Seiko-quartz, tusen gånger bättre än originalbandet som borde stämplats med "ödla i plast" i stället för genuine leather..


Och så något till mig. Kan bli en bra sommarkombo? (Inspirerade av TomasBC om jag inte minns fel). Ni som svär över att det sitter på en Helson Sharkmaster-ploprof-fake-wannabe-hommage tittar bort!


Avslutar med detta övergrymma textil-camo som sitter på en tjock läderbas. Kunde inte motstå även om jag just nu inte har någon passande klocka. (Vågar inte klämma på det på min Bratte Headwind då det är lite lite tight, och fegis som jag är så är jag rädd för att göra bort mig och slinta).


Så... Vad ska jag skaffa för något gött med 22 mm mellan luggarna? SharkDiver i Brons? Seiko SKX? :mrgreen:
 

Bilagor

  • IMG_1017.JPG
    IMG_1017.JPG
    368.3 KB · Visningar: 246
  • IMG_1027.JPG
    IMG_1027.JPG
    347.2 KB · Visningar: 243
  • IMG_1018.JPG
    IMG_1018.JPG
    355.8 KB · Visningar: 245
  • IMG_1024.JPG
    IMG_1024.JPG
    328.5 KB · Visningar: 236
  • IMG_1028.JPG
    IMG_1028.JPG
    338.4 KB · Visningar: 244

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Looking good! Kul att du blev nöjd! Eichmueller-bandet är det bästa riktigt tjocka bandet jag haft. Känns oerhört stabilt och till bra pris dessutom.

DSC_0074.jpg
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Rber skrev:
Landade ett gäng sköna band från Tyskland hos mig. Skulle egentligen bara ha ett till svärfar men, man kan aldrig få för många va! Ber om ursäkt på förhand för mina bristande foton.

24 mm "Pan-type" på svärfars Aqualand. Tjockt och riktigt fint med tanke på priset. Luktar gott dessutom!


22 mm som också ska till svärfar, i mina ögon ännu bättre än det svarta ovan.


Laxrosa till tjejens Seiko-quartz, tusen gånger bättre än originalbandet som borde stämplats med "ödla i plast" i stället för genuine leather..


Och så något till mig. Kan bli en bra sommarkombo? (Inspirerade av TomasBC om jag inte minns fel). Ni som svär över att det sitter på en Helson Sharkmaster-ploprof-fake-wannabe-hommage tittar bort!


Avslutar med detta övergrymma textil-camo som sitter på en tjock läderbas. Kunde inte motstå även om jag just nu inte har någon passande klocka. (Vågar inte klämma på det på min Bratte Headwind då det är lite lite tight, och fegis som jag är så är jag rädd för att göra bort mig och slinta).


Så... Vad ska jag skaffa för något gött med 22 mm mellan luggarna? SharkDiver i Brons? Seiko SKX? :mrgreen:


Jag vet! Du kan köpa min Seiko Sea Urchin ;)

Snygga läderband förresten, speciellt det bruna.
 

carlanton

Audemars
Eller så köper du min Armida A2. 22 mm och kommer bli perfekt med camobandet.

Min pappa gör egna lite grövre läderband, typ AW straps. De är rätt schyssta, och han kan säkert ta beställningar för en väldigt liten peng, typ materialkostbaden. Jag kan lägga upp en bild på det han gjorde till nig senare idag.
 
Topp