• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Liten detalj på en liten klocka

Stomatologen

Patek
2-Faktor
29*29mm gör det extra svårt att upptäcka något! Mina annars unga & friska ögon börjar komma till åren, inte bra...
image.jpg
image.jpg

Visaren vägleder åt det rätta hållet :)
 

Ragge

Cartier
Trevlig detalj inlagd där! :) Har aldrig hållit i en Cartier, men när jag sett bilder har jag ofta noterat en annan detalj som förvånat mig. Det är ju vanligt med skruvar både på boett och länk hos Cartier och det märkliga tycker jag är att dessa skruvar aldrig verkar vara dragna på streck. Det brukar annars vara en viktig kvalitetssignal och jag förstår inte att man verkar missa en sån sak. Kanske jag missar nåt?
 

john b

Rolex
Trevlig detalj inlagd där! :) Har aldrig hållit i en Cartier, men när jag sett bilder har jag ofta noterat en annan detalj som förvånat mig. Det är ju vanligt med skruvar både på boett och länk hos Cartier och det märkliga tycker jag är att dessa skruvar aldrig verkar vara dragna på streck. Det brukar annars vara en viktig kvalitetssignal och jag förstår inte att man verkar missa en sån sak. Kanske jag missar nåt?

Är välj bara AP som har det? Och de fuskar.
 

san

Cartier
2-Faktor
Trevlig detalj inlagd där! :) Har aldrig hållit i en Cartier, men när jag sett bilder har jag ofta noterat en annan detalj som förvånat mig. Det är ju vanligt med skruvar både på boett och länk hos Cartier och det märkliga tycker jag är att dessa skruvar aldrig verkar vara dragna på streck. Det brukar annars vara en viktig kvalitetssignal och jag förstår inte att man verkar missa en sån sak. Kanske jag missar nåt?
Frågan är om det är en miss? Att AP skulle ha patent på streckens position känns som ett långskott, men att man på en highend-klocka har detta – i mitt tycke – något slarviga utförande på skruvarnas position är för mig obegripligt. Se bara på denna klocka från Hublot (en klocka som sannolikt kostar huggorm):

Hublot-Big-Bang-Ferrari-watches-2014-20.jpg


Nåja. Nu ska jag inte hijacka Stomatologens tråd heller :) Grattis till en grym klocka!
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Aldrig tänkt på innan, var tvungen att gå in på Cartiers hemsida. Verkar vara just på sjuan de gör detta oavsett modell :)
W6900356_0_cartier_watches.png

W5330003_0_cartier_watches.png


Kul när man hittar små detaljer som man inte lagt märke till innan! :)
 
Topp