• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Liten japan + stor karma (Välgörenhetsauktion)

frere

Audemars
2-Faktor
Behöver du, liksom jag, öka ditt antal goda gärningar inför stundande advents- och juletider?

Jag passerade igår 490 "likes" och kom därmed in i ett av forumets finrum: gänget med fler gillanden än poster. Eftersom det som uppskattats mest här (skamlöst flashande av dyra föremål och svårt cyniska kommentarer) är just sådant som inte uppskattas i det normala samhället, gör jag nog bäst i att göra något ädelt för att kompensera. Och hur gör en klocksnackare då? Jo, han skänker bort någonting såklart!

Den här gången blir det en liten välgörenhetsauktion. Till högstbjudande går en trevlig, automatisk japan av märket Safir. Den är enligt uppgift tillverkad av Seiko, går enligt min uppskattning helt OK, mäter 34 mm och 18 mm mellan bandhornen och är högst användbar med sin rena design och diskret sportiga boett. Jag vann klockan i en tävling signerad Obeedoobe tidigare under hösten, och den kommer på ett oanvänt, reptilpräglad läderband som också är en tävlingsvinst, från JayJay.
20131123_133718_zps9427cb83.jpg
20131123_133558_zps78b511bc.jpg

20131123_133526_zpsb6da39b9.jpg


Bud tas emot i tråden fram till tisdag 26/11 kl 20.00. (Den som till äventyrs har för få poster för att kunna kladda kan PM:a, så fixar jag det.) Bud är bindande, ensam på högst vinner. Hela summan ska liksom i Compiss auktion tidigare i veckan gå till valfri organisation som jobbar för våra olongapo-slöjdande vänner i det tyfondrabbade Filippinerna. Jag står för frakten och kontrar dessutom med ett bidrag till Röda Korset motsvarande det vinnande budet.

Alles klar?

Hörde jag hundra kronor jämnt någonstans i salongen?

(Om forumansvariga har synpunkter på något så anpassar jag mig förstås, säg bara till!)
 
Topp