Laddar...
Nymans Ur 1851

Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Avslutad Liten japan + stor karma (Välgörenhetsauktion)

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av frere, 23 november 2013.

1. frere
    Trådstartare

frere Biskop

Från:
    Uppsala
    Behöver du, liksom jag, öka ditt antal goda gärningar inför stundande advents- och juletider?

Jag passerade igår 490 "likes" och kom därmed in i ett av forumets finrum: gänget med fler gillanden än poster. Eftersom det som uppskattats mest här (skamlöst flashande av dyra föremål och svårt cyniska kommentarer) är just sådant som inte uppskattas i det normala samhället, gör jag nog bäst i att göra något ädelt för att kompensera. Och hur gör en klocksnackare då? Jo, han skänker bort någonting såklart!

Den här gången blir det en liten välgörenhetsauktion. Till högstbjudande går en trevlig, automatisk japan av märket Safir. Den är enligt uppgift tillverkad av Seiko, går enligt min uppskattning helt OK, mäter 34 mm och 18 mm mellan bandhornen och är högst användbar med sin rena design och diskret sportiga boett. Jag vann klockan i en tävling signerad Obeedoobe tidigare under hösten, och den kommer på ett oanvänt, reptilpräglad läderband som också är en tävlingsvinst, från JayJay.
    [​IMG][​IMG]

Bud tas emot i tråden fram till tisdag 26/11 kl 20.00. (Den som till äventyrs har för få poster för att kunna kladda kan PM:a, så fixar jag det.) Bud är bindande, ensam på högst vinner. Hela summan ska liksom i Compiss auktion tidigare i veckan gå till valfri organisation som jobbar för våra olongapo-slöjdande vänner i det tyfondrabbade Filippinerna. Jag står för frakten och kontrar dessutom med ett bidrag till Röda Korset motsvarande det vinnande budet.

Alles klar?

Hörde jag hundra kronor jämnt någonstans i salongen?

(Om forumansvariga har synpunkter på något så anpassar jag mig förstås, säg bara till!)

Hubbatix, Micke Ni, plattfot och 13 andra gillar detta.
  2. Anders W

Anders W Friends of KS

Från:
    Stockholm
    150 kr

papadok och maxmol gillar detta.
  3. calzone

calzone Biskop

300 kr

4. JayJay

JayJay Biskop

to late..

5. Scaramanga

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    325 riksdaler bjudet!

6. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    350 pix!

maxmol gillar detta.
  7. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    500 sa jag va?
    Japp!

Jag utmanar er! Buda över om DU vågar;)

Laurentius, papadok och maxmol gillar detta.
  8. Denke

Från:
    Stockholm
    555 SEK

Hubbatix, Laurentius, Aquaracer2 och 3 andra gillar detta.
  9. frere
    Trådstartare

frere Biskop

Från:
    Uppsala
    Första, andra och...

10. frere
    Trådstartare

frere Biskop

Från:
    Uppsala
    ...klubbad till kommendant Denke!

1110 kr till välgörande ändamål, inte illa!

Anders W, Laurentius, Micke Ni och 2 andra gillar detta.
  11. Denke

Från:
    Stockholm
    Underbart! :)

vonbahr gillar detta.
Sjöö Sandström Royal Straps