• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Liten obetydlig, men dock en paketöppning i god smak...

Affe

Una vida loca
2-Faktor
DSC_7354_zpscbc605aa.jpg

Till och med Katten verkar digga boken då han slickar sig om munnen.
DSC_7358_zps84abde7a.jpg

Fanns tom klockor i min smak :D
DSC_7369_zps5096a0cd.jpg


DSC_7361_zps15dcf61a.jpg


För oss klocktokiga! Efter det att Seikoman87 tipsat om denna bok TACK ska du ha för det ;) , men jag har inte haft tiden att åka in på bokrean. Så bestämde jag mig och skicka hem den istället, som gick som en dans, bokus gör sitt jobb och är snabba med leveransen. Har bara hunnit bläddra lite i den, men det finns allt från,
DSC_7379_zps293cf745.jpg
.

Helt OK bok för pengarna (512 sidor klock godis) , lite produkt info om märkena och när dom började med sin verksamhet, många bilder, men mest bilder på dom vanligaste refnr på varje klockmärke som säljs. För priset är det helt klart värt varenda öre, 149:- ifall du köper den på bokrean (akademibokhandeln) eller som jag gjorde det över nätet, 165:- = 3.10 kr per sida. Ingen större hemlighet säkert att jag halv gillar Rolex, men det finns 44 sidor att skugga igenom om man gillar det märket iaf.

Så lite smakprov på var som mer finns i boken, håll till godo.

DSC_7382_zps8105af92.jpg


Lilla Nexus favorit märke :D .
DSC_7393_zps25dca782.jpg


Våran egen easy rider verkar gilla Heuer .
DSC_7381_zpsf09a4a5f.jpg


DSC_7380_zps9331add5.jpg


Till Leben så finns det Jaeger.
DSC_7390_zps1ded14b1.jpg


DSC_7383_zps75aa7dd9.jpg


DSC_7388_zps94743c3c.jpg


DSC_7384_zpscbf61814.jpg


Till och med buttra Yonssons favorit märke finns i boken :bookworm: :D .
DSC_7385_zpsae9be1e8.jpg


DSC_7386_zpsa69e5fbb.jpg


DSC_7387_zps4a881420.jpg



Trevlig kväll allihopa :cigar:
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Köpte också boken men har inte bläddrat så mycket ännu. Kul inlägg!;)
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Köpte själv den på bokrean men har inte haft tid att titta i den än. Men ser ut att vara riktigt trevlig och för de 165 jag betalade för den så känns det prisvärt.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Kul inlägg! :)

...men jag fattar för personlig del inte hur man kan göra en 512-sidor tjock klockbok utan ett enda referensnummer i den. För mig gör det den i princip ointressant. Jag kanske är för nördig? Som vanligt. :shifty:
 

Icaras

Rolex
Kul inlägg! :)

...men jag fattar för personlig del inte hur man kan göra en 512-sidor tjock klockbok utan ett enda referensnummer i den. För mig gör det den i princip ointressant. Jag kanske är för nördig? Som vanligt. :shifty:
De väntar sig att vi klocknördar redan kan rabbla upp alla referensnummer innan och utantill :). Vi behöver ju inte bli dumförklarade... ;)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Kul inlägg! :)

...men jag fattar för personlig del inte hur man kan göra en 512-sidor tjock klockbok utan ett enda referensnummer i den. För mig gör det den i princip ointressant. Jag kanske är för nördig? Som vanligt. :shifty:



NEJ! Håller med dig krämbulle, var väl det enda man saknade. Lite snålt kan man tycka, frågan man får ställa sig är väl varför dom valt att inte ha med det...
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Lite OT, men ändå inte...
Idag var jag med om en oväntad trevlig överraskning. Min kära mamma som för att uttrycka det milt, inte delar mitt intresse för klockor, kom på besök.
Jag har under min relativt korta renässans vad beträffar klockor försökt övertyga min nära och kära familj att även de borde förstå glädjen i att varje morgon dra upp sitt manuella urverk, eller förtrollas av skönheten av en sunburstavla. Föga förvånande har jag mötts av totalt oförstående... jag kunde lika gärna ha diskuterat kobé-biff med en vegetarian .

Till saken: Som jag sa kom min mamma på besök idag och med sig hade hon en present! Nämligen:
1001-armbandsur.jpg


Hennes kommentar:
- Jag var ju ändå i bokaffären och frågade då om de kanske hade en bok om klockor. Kunde ju inte tänka mig att det skrivits böcker om dem. Men det fanns ju massor!


Jo jag tackar, sent ska syndaren vakna! :)
 

Bexa

Omega
Ooh tjusig bok, vore något att ha. :)

OT: Underbar katt! Kan det möjligtvis vara en ragdoll? kanske en Birma.
 
Topp