Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

"Liten" paketöppning.

Diskussion i 'Diskussion' startad av Beastie, 19 juli 2013.

1. Beastie
    Trådstartare

Beastie Mr Cowbell

Ok jag vilseledde lite i topic, tråden handlar om nyinkommet men det blir ingen paketöppning för jag bara slet upp lådan i morse när dhl bankade på dörren.

Var för "liten" då, undrar ni? Jo jag har nämligen gjort en liten resa från 45/44mm klockornas land till det mer beskedliga 36-40mm området. Dissar inte större klockor men just nu är det inte det som gäller här. Har sökt efter en bra beater ett tag, snöade in på cwc dykare men gillade inte fasta bandstift, hade tidigare en seiko skx007 som jag gillade men störde mig på kronan som grävde sig in i handleden. Sökandet gick vidare och det kändes som om det var helt kört, hittade inget som föll mig helt i smaken. Då helt plötsligt såg jag en tråd här på forumet som fick mig att börja titta lite på hemsida från Singapore. Där hittades en bra beater som passade in på: billig men bra, schysst/respekterat märke, inte för stor. [​IMG][​IMG]

Seiko skx013. 38mm diameter. Känns först som väldigt liten även jämfört med 40mm klockor men efter nån timme på armen tycker jag bara att den är stenhård! Och den "gräver" inte som storebror skx007 gör. Tycker den påminner om nått typ vintage militärt stuk.
    Detta blir klockan för alla hård, smutsiga och våta jobb framöver.
    Glad sommar!

Sond och exxpert gillar detta.
  2. gruby

gruby Friends of KS

Grattis!! Och glad sommar på dig med!

3. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Grattis! Hoppas ni får en fin sommar ihop.

Mårtenssons ur Brookfield