Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Liten Tudor

Diskussion i 'Vintage' startad av Gummo, 28 maj 2014.

1. Gummo
    Trådstartare

Gummo Joker

Från:
    Stockholm
    Ropade hem den här lilla gulliga Tudorn till min fru på auktion för någon månad sedan. Det mekaniska verket tickar på fint och håller tiden. Den är knappt 20mm i diameter och liten även för ett damur. Funderar på att försöka hitta ett guldarmband eller kanske brun ödla. Tyvärr är tavlan lite skadad men det är inget man ser när den sitter på armen. Min fru blev väldigt glad men jag tror att min entusiasm var något större vid paketöppningen. Vet inget om klockan och kan tyvärr inte bidra med någon läsvärd essä om historik. Om någon vet mer eller kan hänvisa var jag kan ta reda på mer om modellen vore jag tacksam. Här är några bilder:
    IMG_0655.jpg
    IMG_0647 - version 2.jpg IMG_0652.jpg

WilhelmV, marconimotet, Fixoflex och 4 andra gillar detta.
  2. Maro

Maro Friends of KS

Från:
    Varberg
    Haha kan se det framför mig hur du rycker och drar i paketet samtidigt som du ger henne paketet! Fin, grattis till fru Gummo! Vad skulle hon haft för avatar?

Gummo gillar detta.
  3. Gummo
    Trådstartare

Gummo Joker

Från:
    Stockholm
    Maro Nu var det ju inte min familjs avatarer jag ville diskutera i denna tråd men eftersom ingen har nåt att komma med vad gäller Tudorn så bjussar jag på några förslag till frugans avatar. Givetvis ur samma film:

gumman.jpeg gumman2.jpeg gumman3.jpeg
    Nu tillbaka till ämnet. Liten Tudor.

jabla gillar detta.
  4. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Söt! Med ett nätt band i ödla blir det kanon!

Har tyvärr ingen info.

Gummo gillar detta.
  5. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Gummo gillar detta.
  6. Gummo
    Trådstartare

Gummo Joker

Från:
    Stockholm
  7. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Det har du rätt i, har alltid trott att både rosen och typsnittet byttes ut samtidigt men man lär sig alltid något nytt. :)

8. Gummo
    Trådstartare

Gummo Joker

Från:
    Stockholm