• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Live direkt från verkstan

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Idag har jag knåpat ihop ett band till en Pam 320. Alltid kul att göra band till lite större klockor. Som extra bonus ville kunden även ha en enklocksväska.

Känner att kvaliten på sömmarna blivit mycket bättre efter att nogsamt studerat Nigel Armitage videos Youtube. Ett tips om man vill kolla hur en söm håller måttet är att se hur sömmen ser ut på baksidan, är den lika rak och fin som på framsidan så är det en bra söm. Mina har varit av blandad kvalité, nu har jag förstått varför dom blivit sneda ibland och ibland inte. Nu är det bara att försöka följa dom tips som man lärt sig. Nog pladdrat, lite bilder annars har det inte hänt...


xDOheMG.jpg



bZQyWKm.jpg


9C5KK04.jpg



5ClK8Xo.jpg


XFuTY4k.jpg
 

raketa

Omega
Fantastiskt välgjort! Diggar verkligen läderband med vita sömmar. Något sånt skulle passa en kronograf som ligger och skrotar i klocklådan.. :D
 

RobinW

Cartier
2-Faktor
Och får man då ställa följdfrågan. Använder du osthyveln eller något annat (och i så fall vad) till att hyvla med?

Tack för tipsen förresten!
 
Topp