• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Livetråd GTG Umeå 1/3

Scaramanga

Patek
2-Faktor
6adepuba.jpg


ydu2ujep.jpg


2yzegeby.jpg
 

Wettex

Cartier
Kan inte verken så bra, spontant hade jag trott att det var ett micro-rotorverk men det märker man ju själv...

Det är ju micro-rotorverk på Cal.11 Men jag tror han undrade varför det står automat på just Breitlings cal 11 verk och inte dom andra tillverkarna som använde detsamma. Eller tänkte du på nåt annat Tobbe i Etuna?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Det är ju micro-rotorverk på Cal.11 Men jag tror han undrade varför det står automat på just Breitlings cal 11 verk och inte dom andra tillverkarna som använde detsamma. Eller tänkte du på nåt annat Tobbe i Etuna?
Aha, ok. Hängde inte med, blev bara taggad. Varje tillverkare bestämmer ju vad de skall ha för text på sina verk ,och just automatic känns rätt vettigt på ett verk där man inte ser rotorn. Samtidigt är det ju inget man brukar skriva på verk...

Så med andra ord har jag ingen aning.
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Aha, ok. Hängde inte med, blev bara taggad. Varje tillverkare bestämmer ju vad de skall ha för text på sina verk ,och just automatic känns rätt vettigt på ett verk där man inte ser rotorn. Samtidigt är det ju inget man brukar skriva på verk...

Så med andra ord har jag ingen aning.


Letar man lite på nätet så ser man att Breitling både har och inte har märkt verken med automatic. Precis som du konstaterar ovan kanske de tyckte det var informativt i början. Vem vet. Var bara en fundering.
 

Rookie

Cartier
2-Faktor
Nej, det är inte sant! Jag blev så glad att jag nästan gjorde i brallan när jag såg denna tråden och tänkte att kvällen skulle bjuda på massvis med bilder och annat kul. Sedan insåg jag att det är en gammal tråd... :bored:
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Nej, det är inte sant! Jag blev så glad att jag nästan gjorde i brallan när jag såg denna tråden och tänkte att kvällen skulle bjuda på massvis med bilder och annat kul. Sedan insåg jag att det är en gammal tråd... :bored:

Haha, sry, datumet är ju förvillande nära. Men Guinness hade ett sådant bra inlägg att bumpa.

Det har hänt mycket i Umeå sen senast också, många nya fina ställen att GTG'a på.
 
Topp