• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad LNIB Hamilton Khaki King Automatic Chrono

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Ett styck sparsamt använd Hamilton, med ett automatiskt ETA kaliber H21. 42mm, 14,75mm tjock, 22mm mellan hornen, modellnummer H71566133, med fin glasbaksida. Jag ser inga spår av användning på själva boetten, däremot har armbandet lite skrivbordsdykarlinjer samt några något större (men ändå tämligen osynliga) märken efter bandförkortningsmanöver på sidan av några länkar.

Listpriset för denna klocka är 1595 USD (i.e. 10500 SEK), Uret.se tar 11295 SEK, jag köpte den för 895 USD (i.e. 5 910 SEK) från Authentic Watches plus importmoms och tull (25% + 6% = 1832 SEK), sammanlagt 7742 kr. Klockan köptes i januari och har således en massa garanti kvar (samt är ju inte använd speciellt mycket alls, mint condition). Alla lådor, manualer och andra papper samt extralänkar följer såklart med.

7500 5900 svenska pengar (inkl. frakt) är vad jag vill ha för den. Om ni vill ge rimliga bud, gör så. ;-)

Uret är riktigt välgjort. Märks knappt på handleden trots storlek och låter väldigt lite. Finishen på urtavlan är enastående och väldigt snyggt i olika ljus. Hamilton är helt enkelt grymt bra, mängder med bang for the bucks, så därför tänkte jag sälja den här och köpa en något dyrare dito, min tredje av samma märke. Äh, jag låter bilderna tala ... kom ihåg att zooma in och kika på speciellt på de upphöjda siffrorna. Yum yum. :)

b4fPIed.jpg

ZGlx8dS.jpg

Yqxos3W.jpg

mADAFzA.jpg

UVNvsOF.jpg

5Dg0Fsv.jpg

8noAewH.jpg


Här är en video för er som ännu inte är övertygade om den fantastiska finishen på klockan, dock inte gjord av mig.

Bonusbild, handledsskott:​
Hpo0EAQ.png

 
Topp