• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Loctite och justering av länk

sharetracker

Cartier
Och var köper man Loctite smidigt och enkelt i Svedala? Finns bla hos Amazon och går förvisso att beställa därifrån.

http://www.amazon.de/SCHRAUBENSICHE...ng-niedrigfest/dp/B00AGG6Y30/ref=pd_sim_diy_2

Loctite-lim säljs i de flesta "välsorterade" järnaffärer och mataffärer. Det är iofs inte den loctite-variant som du länkat till men den variant som jag vet säljs i sverige (se bild) räcker gott och väl till att limma det mesta med. Jag har t ex limmat ihop mina fingrar rätt ordentligt. Jag var tvungen att skära isär dem med en brytbladskniv :)

XmIpgny.jpg
 

morrism

Audemars
Den du länkar till är ett speciallim, loctite har flera hundra limtyper som kan fästa allt mot allt mer eller mindre, det limmet är metall mot metall och permanent så det blir ruskigt starkt, du kommer aldrig få ut skruven igen någonsin.
 

Falcone

Cartier
2-Faktor
Japp, Loctite 222 thread locker (gänglåsning på svenska) ska det vara. Det är vad Rolex själva använder.

Edit: Rber var några sekunder snabbare :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Se till att använda rätt bara. Det finns en starkare sort som jag har för mig är rödmärkt. Den är riktigt riktigt svår att "få loss".
 

par

Patek
2-Faktor
Behöver det verkligen? Jag har aldrig använt det. Tar av och på mig en klocka varje dag och inbillar att jag märker om något är påväg ut:)?
 

Kakob

Cartier
Kapar denna lite då det känns som om frågan fått bra svar, och ställer en ny: har någon en bra skruvmejsel att rekommendera som passar moderna rolexlänkar?
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Då jag är helt novis när det gäller länk och nu för första gången bär det.
Har sportat nato på allt tidigare. Så Bumpar jag denna tråd genom att slänga ut frågan.

Hur vanligt är det att skruvade länkar skruvar upp på klockor i allmänhet. Och på sjöö sandström i synnerhet?
 
Topp