• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Loevhagen

Galaxy

Rolex
Tjenare!

Här kommer en ganska meningslös tråd såhär drygt kvart över ett på söndagsnatten, men känner ändå att det kan vara värt att dela med sig.

Upptäckte nyss @loevhagen på Instagram (som f.ö. taggar bilderna med #klocksnack, medlem här kanske?). Han tar verkligen helt fantastiska klockbilder, så det är ett hett tips att börja följa honom. Har efter hans bilder blivit måttligt sugen på en Gatorade-GMT... I stridens hetta beställde jag ett macro-objektiv på eBay, så han kanske får konkurrens. :) Lite exempel nedan:

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    94.2 KB · Visningar: 58

Mkarlsson

Panerai
2-Faktor
Har också nyligen börjat följa. Tar många roliga och snygga bilder. Några av dem på Exp 2an är så jäkla bra!
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Rätt tråkigt att han lagt ner, han har varit den absolut största källan till inspiration för allt mitt klockfotande. Har fått många tips från honom. I sista bilden han la upp skrev han att han skulle lägga ner pga att hans genuina intresse var borta - vill tro på det mer än likesteorin..
 

MissDatejust

Rolex
2-Faktor
Jaha, så han fotade bara för likes? :bored: Låter ju lite märkligt, kan man bli så bra på att fotografera utan att tycka om det?
Verkar så, får man inte tillräckligt med uppmärksamhet så tröttnar man nog.
Rätt tråkigt att han lagt ner, han har varit den absolut största källan till inspiration för allt mitt klockfotande. Har fått många tips från honom. I sista bilden han la upp skrev han att han skulle lägga ner pga att hans genuina intresse var borta - vill tro på det mer än likesteorin..
Det hade jag också sagt om jag legat stilla på 73k följare under ett år och snittade på 500 likes per bild.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Agreed, men ett "genuint intresse" försvinner inte bara sådär ;)
Det behöver ju inte nödvändigtvis vara så att han nu säljer alla sina klockor och sin kamerautrustning och glömmer allt vad klockor och foto är, för det händer nog inte ofta. Det räcker ju att det genuina intresset han hade för klockfoto försvann - han kanske fortfarande uppskattar klockor och foto, men kanske inte till den grad att han längre orkar kombinera de två (för jävlar vad tidskrävande det kan vara). Han har dessutom hållit på väldigt länge.
 

Rey

Rolex
Trist med Instagrams nya algoritm som gör att många hobbykonton får drastiskt mycket mindre views och i och med det också mindre likes och kommentarer. Om man nu drivs av uppmärksamheten så förstår jag att det blir lite surt när det ändras så tvärt. Min bror har ett vanligt fotokonto med ca 20k följare, han hade tidigare typ 1000 likes och 10 kommentarer per bild, numera 200-300 likes och 2-3 kommentarer men i hans fall är det mest kul att fota vad det verkar så han fortsätter trumma på :)
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Trist med Instagrams nya algoritm som gör att många hobbykonton får drastiskt mycket mindre views och i och med det också mindre likes och kommentarer. Om man nu drivs av uppmärksamheten så förstår jag att det blir lite surt när det ändras så tvärt. Min bror har ett vanligt fotokonto med ca 20k följare, han hade tidigare typ 1000 likes och 10 kommentarer per bild, numera 200-300 likes och 2-3 kommentarer men i hans fall är det mest kul att fota vad det verkar så han fortsätter trumma på :)

Haa! Jag har känt mig kränkt hela veckan men inte kunnat sätta fingret på vad. Nu vet jag. Damn you algoritm!

Snubben tar sjukt bra bilder. Har också följt honom.

Angående Insta så är det nästan lika sömnigt som FB. Något nytt behövs helt klart.
 
  • Like
Reactions: Rey

loevhagen

Patek
2-Faktor
Artig tråd. Miss #nopants (aka Miss Datejust) tar ganske så feil i denne tråden - og har såvel egentlig en litt ondsinning vinkling. ;) 73K følgere og 500 likes pr. bilde i følge miss # nopants. Sjekk ut selv: www.instagram.com/loevhagen

Min interesse for å ta bilder består - og er fortsatt genuint - som det var på Flickr/Loevhagen og 500px/Loevhagen - og min interesse for fotografering likeså. Min nye fascination er på Casio og den er genuin. Retro er cool.

Så - for alle andre enn Miss-nopants-cleavage-etc, så er IG dette https://www.instagram.com/thedigitalcasio/

See you there

21879206_118844222164618_1623686436060397568_n.jpg
 
Senast ändrad:
Topp