• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lofoten sommaren 2016

Huvudverk

Cartier
2-Faktor
Trots att vintern fortfarande är i full gång så börjar det bli dags att planera inför sommaren som jag har tänkt att spendera i Lofoten tillsammans med min flickvän.

Planen är att jobba deltid alt. heltid, men samtidigt försöka hitta på så mycket roliga saker som möjligt under tiden.

Informationen jag har hittat är begränsad och tänkte nu höra med er på klocksnack om det finns någon som har koll på Lofoten med omnejd. Ett långskott, jag vet, men det är värt ett försök.

Tar mer än gärna emot tips på ALLT, från boende, var man kan söka jobb, till vad man inte får missa etc.

Hade varit sjukt grymt med lite mer kött på benen. Om någon är intresserad är det bara att höra av er!!

Vad är en tråd utan bilder?!
bild l1 .jpg


World___Norway_Lofoten_Islands_in_Norway_060147_.jpg


Ser inte så illa ut va? ;)

// Johan
 

Huvudverk

Cartier
2-Faktor
Lofoten är som ett län så som jag har förstått det och det finns ett antal större "byar". Så riktigt så litet som det ser ut på bilden är det inte! :D
 

ollkli

Rolex
2-Faktor
Kan inte hjälpa dig så mkt med frågor ang boende/jobb men kan intyga att det troligen är en av världens vackraste platser. Vi körde hoj där förra sommaren ett gäng grabbar. Nu vill man aldrig mer köra motorcykel i Sverige :) klockrelaterad bild från svängen. Boende för ex en natt är inga problem och behöver inte bokas. Det kryllar av "hytter" som man får hyra. Mer permanent vet jag inte då vi inte undersökte det närmare.
image.jpeg
 

Rey

Rolex
Så länge det inte regnar stenbumlingar är det väl ok ;)
Vilka fjäll och vilken natur, t.o.m jag som bor i Eyjafjörður mellan 2 fjällkedjor blir mäkta imponerad !

Får man fråga vad som fått dig att flytta till norra Island? Är själv halvislänning nämligen och brukar besöka nån gång per år. Nu blir det för första gången till sommaren en 10-dagars resa kring ön med flickvän och två vänner :) Jag är nyfiken på vad norra Island har att erbjuda och du kanske är insatt? Vore schysst med lite tips :)
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Får man fråga vad som fått dig att flytta till norra Island? Är själv halvislänning nämligen och brukar besöka nån gång per år. Nu blir det för första gången till sommaren en 10-dagars resa kring ön med flickvän och två vänner :) Jag är nyfiken på vad norra Island har att erbjuda och du kanske är insatt? Vore schysst med lite tips :)
Hej, visst kan jag det. Är på väg till jobbet just nu, men skickar ett PM a.s.a.p !
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Var där tre dagar sommaren 2011, det är sjukt fint.
Tips på saker att göra när man inte jobbar är väl att kika på naturen och fiska, har kompisar som åkt dit och fiskat i en vecka. Surfa är väl en del som gör också.
Ang. jobb och boende så kolla finn.no, eller bara googla. Ytterligare är att de har konstig dialekt (även för mig som hör en del norska), allt är stängt på söndagar och de fångar valar.
Kan skicka med några bilder.

DSC01483.JPG
DSC01525.JPG
DSC01540.JPG
DSC01543.JPG
DSC01552.JPG
DSC01624.JPG
 
Spenderade hela sommaren 2010 på Lofoten, mer exakt i Henningsvaer var jag jobbade på lokala mataffären "Joker" samt klättrade och fiskade på fritiden. Kan varmt rekommendera orten då det är fantastiskt vackert samt befolkas av både "lyxturister" och klätterentusiaster på tight budget. Stämningen i byn, som består av två öar, är fantastisk. Man lär känna lokalbefolkningen rätt snabbt då byn är så pass liten och de flesta jobbar inom turismen.

Vi var ett gäng studiekompisar som var där och jobbade, de flesta jobbade på brygghotellet med antingen servering eller städning.
De flesta av oss fick boende ordnat av arbetsgivare mot en rimlig slant.

Bjuder på en bild från toppen av en klättertur, en skvätt whisky efter ett par timmar på väggen sitter som ett smäck!
IMG_1838.JPG
 

meuller

Omega
Jag jobbade förra sommaren i Bodø. Det tar ca 4 timmar med färja till Lofoten därifrån. Bodø har typ 40 k invånare så där finns det garanterat jobb i restauranger mm. Jag jobbade i vårdsvängen. :)
 
Topp