• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Loggar ut och tar en paus..

D

Deleted member 4412

Guest
Hej alla KS'are!
Jag vill passa på att tacka er för all inspiration, hjälp, råd samt annonsplatser.
Nu har jag äntligen flippat klart på ett tag, det tog drygt ett år men nu har jag verkligen hittat hem.
Det hela började med min första riktiga klocka, en Citizen Aqualand som jag köpte 1997 med tillhörande länk kär jag fyllde 18 år. Redan då tyckte jag att det var rätt ballt med dykarur men något större intresse för klockor hade jag inte direkt. Tyckte mest att den var cool pga att den var så "toolig". En tung rackare som man inte behövde skämmas för när man gick på stranden, inte behövde vara orolig över när man badade i havet eller poolen och om man skulle behöva så kunde man använda den som en hammare haha.
Så gick åren utan att jag egentligen brydde mej särskilt mycket om klockor, fick några ryck ibland och ett par Rolex avhandlades däribland en 1601 i TwoTone som jag än idag ångrar mej bittert att jag krängde. Även en Sub 16610 fanns på min handled under några månader men jag kände att; faaan va trist klocka, alla har ju såna!
Det hjälpte inte det minsta att jag hade suktat efter just en Sub i flera månader, så fort jag köpt den bytte jag straps stup i kvarten för jag hatade synen av 10-20-30 stycken varje dag på trista kostymnissar. Det dödade verkligen klockan för och jag svor att aldrig mer köpa en Sub.
När jag så fick ett ryck och köpte en vintage Seiko dykare på "tratten" i våras började intresset gro inom mej.
Jag "googlade" upp ref nr och började läsa diverse forum för att suga i mej så mycket som möjligt om inte bara min dykare utan även om Seiko dykare i allmänhet. Nu hade verkligen suget kommit på allvar!!
Drygt 14 "dinkor" senare sitter jag här i soffan och njuter av mitt senaste köp samt det sista på ett tag. Och med ett tag menar jag ptminstone till i höst vilket som får anses som en evighet då jag flippat klockor på löpande band på sistone haha.
Nu åter till mitt inköp, det är en Omega Ploprof 600 från 1972 på flightmasterlänk och typ2 tavla. Det stod och vägde mellan en nyare 1200:a eller en vintage 600:a i max 2 dagar. Klart jag skulle ha en vintage, klart klockan ska ha en själ och historia. Provade aldrig 1200:an för jag visste att jag skulle aldrig ha förlåtit mej själv om det blev en sån haha.
Vilken "dinka"!! Att välja denna som sin enda klocka låter smått vansinnigt och det kräver sin man att bära upp den..
Detta gjorde mej bara ännu nöjdare, nu har jag ju verkligen något att "jobba" med. Visst lite småsaker kommer att köpas in, såsom ett Mesh, ett Iso kanske nyare visare samtservice tavla men det könns inte som någon större brådska, jag har ju minst sagt heeeeela sommarn på mej. Nåt måste jag ju ha att göra när jag inte kommer att hänga här på forumet x-antal timmar om dygnet haha.
Nog pratat, en oförmåga jag kan ha ibland, nu till lite bilder på min nya "Plopp"

image.jpg
image.jpg
image.jpg

Om nu tröttnat på att läsa från början kan jag snabbt berätta att det hela började med en "toolig" dykare vid namn Citizen Aqualand -97 och nu är cirkeln på nåt sätt sluten med denna dykar-ikon..
Jag hälsar er alla en varm och solig vår samt en trevlig sommar!!
Ni som har mitt nr är välkomna att fortsätta messa naturligtvis, alltid trevligt med mini-gtg's:)
Nu loggar jag ut....Ses och hörs till hösten
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Stort grattis till "theultimatehållkäftendinkan" :) Bra länk också! Vi ses förhoppningsvis någon annan gång, och visa gärna upp vilka andra ur du har kvar, för du är väl inte OWG med den där ;)
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Stort grattis till en av de coolaste klockorna någonsin och skapligt kaxig klocka att välja som OWG :) Hoppas vi får se några sköna sommarbilder på ploppen senare i år.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Cool klocka och tuff utmaning, innebär OWG och KS avhållsamhet även att inte umgås med andra klock(miss)brukare?

Jag har ju ditt nummer så jag drar ett SMS om det blir någon Sumpan GTG i vår/sommar, men vill ju inte heller va den som orsakar ett flippåterfall så du måste inte svara;)
 
Topp