Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Loggar ut och tar en paus..

Diskussion i 'Diskussion' startad av Janne2000, 23 februari 2015.

1. Janne2000
    Trådstartare

Janne2000 Präst

Från:
    Söderort
    Hej alla KS'are!
    Jag vill passa på att tacka er för all inspiration, hjälp, råd samt annonsplatser.
    Nu har jag äntligen flippat klart på ett tag, det tog drygt ett år men nu har jag verkligen hittat hem.
    Det hela började med min första riktiga klocka, en Citizen Aqualand som jag köpte 1997 med tillhörande länk kär jag fyllde 18 år. Redan då tyckte jag att det var rätt ballt med dykarur men något större intresse för klockor hade jag inte direkt. Tyckte mest att den var cool pga att den var så "toolig". En tung rackare som man inte behövde skämmas för när man gick på stranden, inte behövde vara orolig över när man badade i havet eller poolen och om man skulle behöva så kunde man använda den som en hammare haha.
    Så gick åren utan att jag egentligen brydde mej särskilt mycket om klockor, fick några ryck ibland och ett par Rolex avhandlades däribland en 1601 i TwoTone som jag än idag ångrar mej bittert att jag krängde. Även en Sub 16610 fanns på min handled under några månader men jag kände att; faaan va trist klocka, alla har ju såna!
    Det hjälpte inte det minsta att jag hade suktat efter just en Sub i flera månader, så fort jag köpt den bytte jag straps stup i kvarten för jag hatade synen av 10-20-30 stycken varje dag på trista kostymnissar. Det dödade verkligen klockan för och jag svor att aldrig mer köpa en Sub.
    När jag så fick ett ryck och köpte en vintage Seiko dykare på "tratten" i våras började intresset gro inom mej.
    Jag "googlade" upp ref nr och började läsa diverse forum för att suga i mej så mycket som möjligt om inte bara min dykare utan även om Seiko dykare i allmänhet. Nu hade verkligen suget kommit på allvar!!
    Drygt 14 "dinkor" senare sitter jag här i soffan och njuter av mitt senaste köp samt det sista på ett tag. Och med ett tag menar jag ptminstone till i höst vilket som får anses som en evighet då jag flippat klockor på löpande band på sistone haha.
    Nu åter till mitt inköp, det är en Omega Ploprof 600 från 1972 på flightmasterlänk och typ2 tavla. Det stod och vägde mellan en nyare 1200:a eller en vintage 600:a i max 2 dagar. Klart jag skulle ha en vintage, klart klockan ska ha en själ och historia. Provade aldrig 1200:an för jag visste att jag skulle aldrig ha förlåtit mej själv om det blev en sån haha.
    Vilken "dinka"!! Att välja denna som sin enda klocka låter smått vansinnigt och det kräver sin man att bära upp den..
    Detta gjorde mej bara ännu nöjdare, nu har jag ju verkligen något att "jobba" med. Visst lite småsaker kommer att köpas in, såsom ett Mesh, ett Iso kanske nyare visare samtservice tavla men det könns inte som någon större brådska, jag har ju minst sagt heeeeela sommarn på mej. Nåt måste jag ju ha att göra när jag inte kommer att hänga här på forumet x-antal timmar om dygnet haha.
    Nog pratat, en oförmåga jag kan ha ibland, nu till lite bilder på min nya "Plopp"

image.jpg image.jpg image.jpg
    Om nu tröttnat på att läsa från början kan jag snabbt berätta att det hela började med en "toolig" dykare vid namn Citizen Aqualand -97 och nu är cirkeln på nåt sätt sluten med denna dykar-ikon..
    Jag hälsar er alla en varm och solig vår samt en trevlig sommar!!
    Ni som har mitt nr är välkomna att fortsätta messa naturligtvis, alltid trevligt med mini-gtg's:)
    Nu loggar jag ut....Ses och hörs till hösten

mackman, Erik1, Jakobb och 69 andra gillar detta.
  2. StrawberryFields

StrawberryFields Sir Notalot

Från:
    Jordgubbsranchen
    Ha det skönt i sommar, drick en corona på stranden och tänk på oss.

meo_swe gillar detta.
  3. Marckus

Marckus Präst

Från:
    Stockholm
    Som sagt, vi får se om du kan hålla dig :) Vi hörs i vilket fall!

Janne2000 gillar detta.
  4. tokyo tapes

tokyo tapes Bonde

En Plopp är alltid rätt och Mark II:an är den koolaste IMO. Helt rätt klocka att ta en paus med :)
    Här min:

Ploprof-73.JPG

Seikosthlm och Janne2000 gillar detta.
  5. Janne2000
    Trådstartare

Janne2000 Präst

Från:
    Söderort
    Nykterist nu för tiden men väl en fanta:)

paradis och MariaE gillar detta.
  6. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Stort grattis till "theultimatehållkäftendinkan" :) Bra länk också! Vi ses förhoppningsvis någon annan gång, och visa gärna upp vilka andra ur du har kvar, för du är väl inte OWG med den där ;)

7. aljung

aljung Präst

Från:
    Uppsala
    Stort grattis till en av de coolaste klockorna någonsin och skapligt kaxig klocka att välja som OWG :) Hoppas vi får se några sköna sommarbilder på ploppen senare i år.

Janne2000 gillar detta.
  8. StrawberryFields

StrawberryFields Sir Notalot

Från:
    Jordgubbsranchen
    Ah sorry. Fanta är fantastiskt i värmen :)

Janne2000 gillar detta.
  9. ZQT

ZQT The Banker

Jaha, ok.

Hebbe, gruby, vaniljglass och 2 andra gillar detta.
  10. Anders W

Anders W Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Sweet, grattis till Ploppen!
    Ha en skön paus nu.
    Tänk på att man kan köra läder+viklås på Ploprofen också... :)

Janne2000 gillar detta.
  11. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Hösten? Yeah right...

Vi ses nästa vecka! :D

12. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Häftig klocka som bärs förvånansvärt skönt på armen så Grattis!

Janne2000 gillar detta.
  13. acce1999

acce1999 Friends of KS

Jamendåså. Grattis!

Vi ses!

:)

Janne2000 gillar detta.
  14. don segundo

don segundo Biskop

Kul att du hittat klockan med stort K för dig. RIktigt coolt att köra med Ploprof som enda klocka dessutom.
    Type II dial är min favorit - ha så trevligt tillsammans :) och på återseende!

Janne2000 gillar detta.
  15. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Schölöönt att kunna checka ut!!

Janne2000 gillar detta.
  16. Weasel

Weasel Friends of KS

Från:
    Orten
    Blev ju en grym Ploprof till sist Janne2000!
    Grattis
    Klarar du både att vara OWG med Ploppen och utloggad i ett halvår mao? We'll see;)
    Hörs!

Janne2000 gillar detta.
  17. mruhr

mruhr Borgare

Från:
    Storstan
    Helt rätt,njut av våren

Janne2000 gillar detta.
  18. Lalas

Lalas Friends of KS

Fin historia! På återseende!

Janne2000 gillar detta.
  19. SSL

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla
    Du är privilegierad som kan logga ut

Janne2000 gillar detta.
  20. TiE

TiE Friends of KS

Det var kul att träffas på gtg'n. Är övertygad om att vi kommer att ses på någon igen, inom en mer eller mindre snar framtid....;)

Janne2000 gillar detta.
  21. Chagall

Chagall Stadsbo

Skööönt! Det är alltid kul att hitta just det rätta!

Janne2000 gillar detta.
  22. Taxman

Taxman Friends of KS

Grattis! Ploprof är en riktigt fet klocka. Att ha som enda klocka är verkligen modigt (på gränsen till galet)! :D

Janne2000 gillar detta.
  23. svesam

svesam Friends of KS

Från:
    Höga Kusten
    Grattis till en stenhård klocka!

Janne2000 gillar detta.
  24. Matts

Matts Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Cool klocka och tuff utmaning, innebär OWG och KS avhållsamhet även att inte umgås med andra klock(miss)brukare?

Jag har ju ditt nummer så jag drar ett SMS om det blir någon Sumpan GTG i vår/sommar, men vill ju inte heller va den som orsakar ett flippåterfall så du måste inte svara;)

Janne2000 gillar detta.
  25. Hebbe

Hebbe Friends of KS

Grattis!
    Jag checkade ut igår vid typ 22 o checkade in idag vid typ 07.00 ;)

26. cultshit

cultshit Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Välkommen tillbaka till helgen när du börjar sakna oss ;)

27. Seikosthlm

Seikosthlm The Japanese Salesman

Från:
    STHLM
    Grattis!! Riktigt bra val.

Janne2000 gillar detta.
  28. Cool OWG klocka helt klart!

Janne2000 gillar detta.
  29. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
  30. Mcgregor

Mcgregor Friends of KS

Underbart!! Ploppen är en otrolig klocka! Hoppas jag får möjlighet att testa en sådan någon gång. Grattis till klocka! Hoppas du inte blir allt för inaktiv!

Janne2000 gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield