• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Logo tavlor cool eller inte cool

Cool?

  • Ja

    Röster: 61 49.6%
  • Nej

    Röster: 31 25.2%
  • Oklart

    Röster: 23 18.7%
  • Avskyvärt, jag motiverar varför i tråden.

    Röster: 8 6.5%

  • Totala väljare
    123

Boris Balkan

Fark you!
Generellt sätt ocoolt med undantag för Sovjetiska ur. Och då hade man den goda smaken att hålla sig till ryska klockor och inte sabba T ex Rolex. Av uppenbara skäl naturligtvis...
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Absolut nej.

Vill du ha en ball logga på tavlan, som inte är tillverkarens, så säljs Läderlappen och spindelmannenklockor på Lekia
 

paradis

Audemars
Jag gillar den här.........The Rolex Sea-Dweller "Octopus"
1000w.jpeg
Rolex-Sommozzatori-Octopus-Zoom-299x300.jpg
 

Sond

Patek
Svårt att dra alla över samma kam. Men vad gäller diktaturtavlor går de fetbort. Vem vill hylla diktatorer?
 

Camo00

Patek
Dessa tavlor berättar två saker:

1. Rolex marknadsstrategier har inte alltid varit så stringenta och långsiktiga! De kanske tom varit ett helt vanligt företag?! ;)
2. Deras strategi har varit tillräckligt långsiktig och stringent för att odla varumärkes-myten till nästan religiösa proportioner...

Men coola tavlor, oavsett..! :)
 

chris.f

Cartier
2-Faktor
Slöseri med blueberry-gmt!
Vänta förresten, är det där originalet med förenade Arabemiratens försvarsemblem på? Det var väl där blueberry-insertet kom från början eller?


Det stämmer att det är Förenade Arabemiraten emblem. Har ingen koll på blueberry-insertet historia...Sorry
 

Noami

Cartier
Vissa blir fulare, andra blir lite tillkryddade - lite beroende på designen av logon. Rent estetiskt tycker jag en ful logo drar ner mycket av vad tillverkaren i de flesta fall står för. Alltså, nanometerprecision på gravyr etc, och sen en ful logo som förstör allt.
Sen är det klart att det vore kul för en själv om man har någon logo på klockan som man har ankytning till, oavsett design. Blir mer personligt.
 

seikoswede

Panerai
Det är väl som alltid i livet, oklart om vad som är cool eller inte?

Själv skulle jag kunna tänka mig en Doxa med Poseidon logga. Mest för att jag dreglade över dem i dykbutiken vid Ånäsfältet i Götet, way back.

Jim
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Är det Rolex som sålt själen och tillverkat diktatorurtavlor eller är det aftermarker? Förstår inte hur det kan vara kul att bära något som är förknippat med våld och maktmissbruk
 
Topp