• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

LOGOTYPETÄVLINGEN! OMRÖSTNINGEN ÄR NU KLAR.

Vilken logga tycker du ska bli Klocksnacks nya logga?

  • Alternativ A

    Röster: 37 41.1%
  • Alternativ B

    Röster: 53 58.9%

  • Totala väljare
    90
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Re: FINAL! LOGOTYPE! OMRÖSTNING!

F-n, missade nästan denna efter att bara kollat forumet med Tapatalk. Då missar man gärna "stickies"...

Efter mycket funderande så röstar jag på alt. B.
A ser liiiite för "hemmagjord" ut. Dock tycker jag att båda behöver "Klocksnack" utskrivet ihop med sig för att bli en komplett logo. Nu är det ju bara en "symbol".

Btw; snyggt jobbat alla som lämnat bidrag! Kul med sån´t engagemang!
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Re: FINAL! LOGOTYPE! OMRÖSTNING!

Hade A funnits utan kronan så hade jag röstat A, så det blev B.
Var tvungen att slänga ett öga på kronan som sitter på Tudorn och det var inte helt olikt. B är mer märkesneutral. Även om Denke sa att man skulle tolka A på ett annat sätt så tror jag de flesta inte gör det. Iaf inte jag.

Många fina bidrag dock, snyggt jobbat!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: FINAL! LOGOTYPE! OMRÖSTNING!

Empa skrev:
Hade A funnits utan kronan så hade jag röstat A, så det blev B.
Var tvungen att slänga ett öga på kronan som sitter på Tudorn och det var inte helt olikt. B är mer märkesneutral. Även om Denke sa att man skulle tolka A på ett annat sätt så tror jag de flesta inte gör det. Iaf inte jag.

Många fina bidrag dock, snyggt jobbat!

Nu menade jag snarare att man 'kunde' tolka snarare än 'skulle'. ;)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: FINAL! LOGOTYPE! OMRÖSTNING!

Topp!

Omröstningen är klar och medlemmarnas röst läggs på alternativ B med 59% av rösterna. Denna röst kommer nu läggas mot rösterna från forumledningen och juryn.Den slutgiltiga vinnaren kommer att presenteras ikväll.

Stort tack till alla som röstat och engagerat sig! :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp