• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Londonweekend slutade hos Rob. Engström

Asplund

Patek
2-Faktor
Kom hem från en trevlig London helg för ett några dagar sedan, åkte över med min sambo för att äta gott, shoppa etc.

Senast jag var i London måste varit runt 2004 och jag hade då inget som helst klockintresse och reflekterade därför inte hur klockmarknaden såg ut. Måste säga att det finns oerhört mycket att klämma på, framförallt "The Fine Watch Room" hos Harrods som har "shops in shop" med i stor sätt alla märken du kan tänka dig. Där spenderade jag några timmar medans min sambo kollade viner och choklad eller va fasen det nu va..

Passade också på att ta ett kort på min "graal", faktiskt första gången jag ser den live och hade jag 1 464 000 kr i fickan så skulle jag antagligen slagit till.

P_20150704_122105.jpg


Hur som helst så börjar egentligen den här historien på flygplanet någonstans mellan Storbritannien och Danmark, Jag sitter vid fönsterplatsen och min sambo bredvid. Min sambo viskar helt plötsligt "killen bredvid mig har en likadan klocka som du, fast snyggare. En så du hade förut du vet" Jag tittar upp och ser en 16610 från tidigt 2000-tal och hon hade rätt, jag har ju haft en sådan från 2004. Han sov så jag tjuvfotade så klart...

P_20150705_152704.jpg


Efter detta har jag inte kunnat sluta tänka på ett byte från grön till svart, grönt insert är grymt som fan men fungerar inte riktigt till allt på samma sätt som det svarta gör. Och ska jag vara ärlig så har jag tänkt göra detta byte flera gånger förut. Då jag tycker att en 16610LV med svart insert är den ultimata sportstål rollen. Maxi dial, SEL, "Brick" clasp etc.

Måndagen gick, tisdagen gick, halva onsdagen men sen gick det inte längre. Kontaktade Rob och frågade om dem hade ett insert inne och svaret var "Välkommen in".

Idag på lunchen tog jag mig till vår eminenta forumsponsor och bytet tog väl cirka 2 minuter och 30 sekunder.

Före:
P_20150626_090112.jpg


På plats:
P_20150709_113710.jpg


Efter:
P_20150709_114739.jpg


Tillbaka på jobbet:
P_20150709_120428.jpg


Nu kan jag byta lite när jag känner för det och det känns bra. Får se hur länge svarta får sitta på men just nu känns den perfekt :)

Det var länge sedan jag gjorde en trådstart så därför bjuder jag på denna halvointressanta jäkel!

Tack till alla på @ROB-1832 för ett (som alltid) trevligt bemötande.

/Asplund
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Väldigt väldigt bra! Önskar att min 114060 skulle ha gamla caset (eller iaf smalare) för det passar riktigt fint med maxitavla och 16610 caset!
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Snyggt!! Ska det va grönt ska det nog vara "helgrönt"..:)
 
Topp