Laddar...
Nymans Ur 1851

Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Avslutad Longines Admiral Automatic Kronograf

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av antikmartin, 19 juni 2013.

1. antikmartin
    Trådstartare

antikmartin Stadsbo

Från:
    Hudiksvall
    Hej! Jag håller på och rensar i klockskåpet och tänkte se om någon har ett lite exklusivare
    ur att byta bort mot dessa 4 klockor ( eller åtminstone några mot en )

1 : Omega Seamaster 600 Date ( modell 136.011 ,verk 611, 2 pos) med ask , nytt skinnband och Omegaspänne, bra skick
    från ca 1964
    fungerar ,ytligt synliga spår på baklock av gammalt skinnband .

2 : Longines Admiral Automatic Chronograph L3 666.4 np 23000 på Nymans
    Eta a07231 Valgraves ,bra skick, nyligen servad tidtagning , Fel ask ( 60-70-tals Original Longines medföljer )

3 : Rolex Datejust 1971 ( dvs non Quick model 1601 Guld & Stål ,
    fint 1570 verk ) länken nyare än klockan , kan delvis vara utbytta delar på länken som är märkt med 62510h /455 guld & stål, Ask 11.00.01 + sigill och något nyare booklet ( 1988) .

4 : Omega Speedmaster Automatic "fullregister " dag datum månad mm snr 555..... = ?
    Fel ask medföljer ...

Bytespris = har själv bytt in dem för 43.000 kr tot , så ungefär denna summa borde väl vara ungefär vad jag tänkt mig vid skapligt intressanta byten. Vid riktigt intressanta inbytesklockor kan jag gå lite under i bytesvärde på mina klockor .
    Intressanta byten : ??? Föreslå något, gillar så många modeller och märken men helst IWC aut av alla de slag , Sport-Rolex El Primero , Reverso Grand Taille, kanske någon Ulysse , Blancpain eller Speedmaster 70-tals( + något mer), Navitimer aut

/ Martin G Hudiksvall

2. antikmartin
    Trådstartare

antikmartin Stadsbo

Från:
    Hudiksvall
    Omega-klockorna + Rolex är nu sålda/bortbytta ..

Har genom min urmakare fått tag på en ask till Longines Admiral Kronografen och kan sälja den för
    ca 9000 kr eller byte mot en beater för 7-17.000 , gärna kronograf och/eller pilot/dykare från Omega/Tudor/Breitling/GP/Zenith
    men har många favoriter så kom med förslag .. / Martin G

MG]http://i44.tinypic.com/cj32f.jpg[/IMG]

3. antikmartin
    Trådstartare

antikmartin Stadsbo

Från:
    Hudiksvall
Sjöö Sandström Royal Straps