Laddar...
Nymans Ur 1851

Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Avslutad Longines Conquest Automatic 41 mm (svart) nytt pris

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av Andyrew, 31 januari 2016.

1. Andyrew
    Trådstartare

Andyrew Stadsbo

Hej,

Nu ska min Longines Conquest få vandra vidare efter en rätt kort tid i min ägo. Det är självklart jakten på nytt som innebär att klockan får går. Jag köpte själv klockan av Snilsson i december. Han köpte den i sin tur på Klockia 2015-02-23. Box, kvitto och alla länkbitar medföljer. Är nerkortad för att passa ~17cm i dagsläget men jag har verktyg för att justera om det behövs.
    Kopierar här objektsbeskrivningen från Snillson
    "Den har använts varsamt dagligen på ett kontor, trots det finns dinga vid kl. 12 och 14 och en del hairlines/repor på de polerade bitarna. Är svårt att undvika helt och hållet.
    Går säkert att polera då allt är ytligt men jag vill inte dölja något så har tagit så nära och bra bilder som är möjligt. Framgår inte detta på bilderna vänligen kontakta mig så tar jag fler närbilder.
    Men allt som allt så ser och känns den fortfarande ny!"

Har under min ägo i drygt en månad behandlats varsamt och finns inget att anmärka på utöver det som redan har konstaterats. Klockan går väl och är en perfekt dressig/sportig instegsklocka.

NYTT PRIS: 5800kr

Specs:
    Glas - Safirglas
    Diameter - 41 mm
    Boett - Rostfritt stål
    Armband - Rostfritt stål
    Armbandsbredd - 21 mm
    Klassifikation - 30 ATM - 300 m
    Urverk - Automatverk
    Kaliber - L633

Bilderna är stulna från Snilssons annons, har även fler som kan skickas via sms/email. Longines5.jpg Longines6.jpg Longines7.jpg
    Longines1.jpg Longines2.jpg Longines4.jpg Longines2.jpg Longines4.jpg

Priset har jag satt till 6000kr vilket får anses minst sagt rimligt. Skambud undanbedes. Nås via PM, är snabb på att svara. Kan köra F2F i Stockholm men går självklart att skicka. PM:a om ni har frågor.

Tack KS för annonsplats.

Senast ändrad: 14 februari 2016
Sjöö Sandström Royal Straps