Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Longines damur - kreddig present?

Diskussion i 'Diskussion' startad av med99map, 14 januari 2014.

1. med99map
    Trådstartare

med99map Torpare

Det är så att jag har glädjen att köpa en present till min fru, en sk push present. Vid de föregående barnen har det blivit smycken, men nu tänkte jag en klocka. Första planen var max 10000kr, men så hittade jag Longines Saint Imier i stål/silver 26 mm med en härlig glasbaksida så att man kan se det automatiska urverket. Rek pris 14500kr.

Men, vad säger ni om en Longines. Ägs av Swatch gruppen. Är det en lyx-produkt som väcker vill ha begär, eller en massproducerad bruksvara?

aljung gillar detta.
  2. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Jag skulle ist sikta på en begagnad Rolex till damen.
    Longines är det absolut inga fel på, men inget märke som talar till mig som "lyxmärke"

Ako gillar detta.
  3. Ricrob

Ricrob Friherre

Inget fel på Longines, spec till damer! Gillar du den så köp, givetvis kommer frun bli toknöjd och glad! Annars finns ju alternativ som t.ex. lady DJ, Cartier, Omega osv men då blir det såklart begagnat och nytt kanske känns bättre?

Jag gillar't hursom, gav nyligen min fru precis en sådan gåva och det är aldrig så roligt att ge! :)

med99map gillar detta.
  4. Maxim

Maxim Stadsbo

Från:
    Lund
    Dubbelkolla att hon orkar med ett mekaniskt urverk. Quartz kanske inte känns lika lyxigt, men vad betyder det om det faktiskt kommer till användning.

Frosse, Norra, Micce och 1 annan gillar detta.
  5. med99map
    Trådstartare

med99map Torpare

Det är klart, ett mekaniskt urverk kanske inte tilltalar henne lika mycket som mig. Om jag skulle ta en klocka med quartz-verk finns fler alternativ från Maurice Lacroix, Raymond Weil och även de enklaste Omega Seamaster. Tycker ni det skulle ge lite mera tyngd?

Begagnat känner jag inte är ett alternativ som present i detta fallet.

6. Maxim

Maxim Stadsbo

Från:
    Lund
    Hade jag varit dig hade jag dratt med mig henne till en klockaffär med tanken på att kanske köpa en klocka till dig själv och på något sätt leda in samtalet på vilken klocka hon hade gillat, vad gäller färg, storlek och modell. Frugan bad om något sobert och nätt, men när jag fick hem en Seiko 7a28 jag köpt till mig själv haffade hon den helt ohämmat...

7. isbjörn

isbjörn Borgare

Longines tycker jag klingar bra. Fina grejer till rimlig peng.
    Vi (stereotypen klockintresserade män) gillar mekaniska ur men om hon inte för ovanlighetens skull delar detta intresse tror jag ett kvartsur ofta blir bättre i praktiken.
    Jag grottar gärna i beggat (både vintage och billigt) för egen del men föredrar nytt som gåva.

Sent from my GT-I9506 using Tapatalk

Maxim gillar detta.
  8. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Longines är bra grejer :)

9. Sond

Sond Friends of KS

Jag skulle tänka ett varv till kring det där med nytt. Och när du är färdigtänkt köpa en Rolex eller Omega.

10. vikgul

vikgul Lilla Buh

Från:
    Huvudstaden
    Dammodellen av Rolex Datejust kan du få en fin begagnad för ett rimligt pris!

11. med99map
    Trådstartare

med99map Torpare

Så om jag, mot förmodan, skulle vilja köpa en tex Rolex Datejust till henne. Var hittar jag denna till rätt pris av en pålitlig försäljare?

Mårtenssons ur Brookfield