• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines Diver Legend 60s

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tips på straps mottages tacksamt!
Btw finns det någon longines åf i Nacka området?
Det fina med dessa ur är att de passar i det mesta. Banden behöver inte vara tillverkade av Longines då de inte har så mycket kul till ditt ur. Tuffaste skulle vara ett äkta Tropic, dvs ett tidstypiskt gummiband. Men canvasband är också trevligt och den stil de nya säljs med idag även om de är läder med canvasstruktur? Vissa kör med meshband. Det är egentligen bara att bildsöka på legend diver och straps så lär du hitta inspiration. Det mesta går att hitta i bandväg det är bara en fråga om hur svårt och dyrt det är.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Min farfar köpte klockan sen är det farsan som graverat in sitt födelsedatum tyvärr tror det var med försäkring att göra förr.. Men jag ska behålla klockan så det gör väl inte så mycket men lite tråkigt är det.
Grattis till en fantastisk klocka! Tror inte du inser hur grym den är :) Speciellt med historik och tidigare ägare inom släkten. Farsans personnummer på klockan är väl bara kul tycker jag.

Lämna inte in den till någon klåpare. Ta den till Rob E och be dom serva verket och låta allt annat vara. Ingen polering eller dylikt.
 

Vesper

Rolex
Grattis till en fantastisk klocka! Tror inte du inser hur grym den är :) Speciellt med historik och tidigare ägare inom släkten. Farsans personnummer på klockan är väl bara kul tycker jag.

Lämna inte in den till någon klåpare. Ta den till Rob E och be dom serva verket och låta allt annat vara. Ingen polering eller dylikt.
Haha nej det har du nog rätt i :) Riktigt kul med all positiv feedback!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
De där nya är tillverkade i silikon medan de äkta Tropic är tillverkade i naturgummi. Det är iofs bara att testa sig fram då prisskillnaden är rätt stor, vintage Tropic är dyrast.

wrcsy1.jpg


http://chronocentric.com/forums/chronotrader/index.cgi?md=read;id=20438
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Grattis som 17! En ovanlig klocka att hitta i byrån. De flesta man hittar är ren skit eller något tråkigt som alla andra också har, så där hade du verkligen tur (och din farfar hade grym smak).Glöm nu inte serva urverket innan du använder den, för du kan nog glömma att det är olja i den, vilket kommer leda till att delarna slits extremt om du använder den utan att serva den. Vi ser gärna fler bilder tagna med en systemkamera förresten. o_O
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Ett fantastiskt lådfynd! Grattis!!!! Samtidigt vilket sammanträffande...hämtade idag min nytolkning av ditt fynd.
 

Vesper

Rolex
Sådär då var klockan inlämnad hos Rob Engström, fick prata med någon dansk? Hoppas att allt gick fram. Så nu är det bara att invänta kostnadsförslaget. :nailbiting:
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Grattis till ett sagolikt fynd, härligt att läsa om liknande historier...klockromantik! :)
 

Tuff

Panerai
2-Faktor
Blev väldigt glad när jag hittade min pappas gamla 6105 men de här är ngt annat... Fan va kul!
 
Topp