• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines eller Oris

Pez-ez

Panerai
2-Faktor
Angående storleken kan du få hur mycket råd som helst, men det som i slutändan ska fälla avgörandet är du och hur modellerna känns när du provat dem på handleden, allt annat är så att säga teori. Jag har dressade klockor som ligger i detta spann och båda storlekarna funkar för mig (handled strax under 17cm) det är ju en smaksak.

När det gäller kvalité gissar jag att de har likvärdiga urverk, dvs antingen ETA eller Sellita och jag skulle titta noga på hur du upplever finish på urtavla, visare och boett.

Jag skulle gärna prova båda två innan, möjligheten till en oris återförsäljare är begränsade för mig just nu, men bättre ett genomtänkt beslut än hastigt. Jag ska titta noggrant samt att oris har en med svart läder armband istället för brunt.
 
Topp