• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines först ut med att höja priserna hos Swatchgroup.

CLT

Rolex
Jag som suktat efter en Longines heritage ett tag nu.... och försöker hålla mig ifrån att köpa...

nu har jag alltså en bra chans att förklara för sambon att jag måste faktiskt köpa Nu :D för snart går priset upp... :woot: ;)
Körde samma taktik igår då jag också är sugen på något ur Heritage serien. Men hon tyckte jag skulle köpa en Rolex istället. Så får väl bli en Rolex då......... :)
 

Bodén

Panerai
Hörde från AD för två veckor sen att Longines skulle höja "snart" för att ta steget upp på Omegas position. Omega ska på allvar bli utmanare till Rolex och Certina kommer höjas i pris för att ta Longines plats.


Känns ju sådär att köpa något som är prishöjt enbart för att byta segment. Eller tänker jag fel här?
 
Jag hinner få min conquest GMT innan höjningen som sker den 6/2! Skall tilläggas att jag beställde den redan i November så lång väntetid på den!!
 

Ponlarsson

Panerai
Känns ju sådär att köpa något som är prishöjt enbart för att byta segment. Eller tänker jag fel här?
Ja verkligen, får ju anta att prishöjningen som sker nu bara är en vanlig höjning och att sortimentet delvis görs om med uppgraderade modeller den dag Omega, Longines och Certina ska kliva upp varsitt steg.

Samtidigt pratar vi lyxkonsumtion och då har ju ett högre pris faktiskt en inverkan på exklusiviteten.
 
Topp