• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines flagship automatic?

Pontus.L

Omega
2-Faktor
Lite sugen på denna rackarn. Men jag hittar dåligt med info om klockan. Hittar den inte alls på longines sida.
Jag tänkte ödmjukast be om era råd samt lite info om klockan? Mvh Pontus
 

Pontus.L

Omega
2-Faktor
Tänkte på just den klockan jag länkade till. Hittar bara det serienumret på amerikanska siter. Tänkte så det inte är någon kopia eller något annat fuffens. Tex nå riktigt skräp urverk eller liknande.
 

Pontus.L

Omega
2-Faktor
Jag la högst bud på en auktion på en Longines flagship. Kom dock inte upp i reservationspriset. Jag har lite beslutsångest, den blir min om jag lägger ca 7700 sek.
Borde jag slå till, eller kan jag få något bättre för den slanten?
 

Subby

Rolex
Just Flagship serien brukar kosta ungefär så, jag blev erbjuden 600£ för min iaf. Om du verkligen gillar den så kommer du aldrig att ångra dig men du kan alltid kolla på Admiral serien, kostar lite mindre och lika snygg som Flagship :)
 

Pontus.L

Omega
2-Faktor
Ok denna är ska vara helt ny och med garanti. Så man gör alltså inte bort sig om man ger 7700 för den. Jag tycker den ser snygg ut på bilderna, bara att hoppas det stämmer i verkligheten sen.
 

Subby

Rolex
Ok denna är ska vara helt ny och med garanti. Så man gör alltså inte bort sig om man ger 7700 för den. Jag tycker den ser snygg ut på bilderna, bara att hoppas det stämmer i verkligheten sen.
Den flagship klockan jag menade var vintage Flagshipen, blev lite missförstånd tycker jag :) Jag skulle tro att listpriset för L4.874.4.12.6 i Sverige ligger på ca 10tkr.
 

Pontus.L

Omega
2-Faktor
Finns definitivt på Longines hemsida: http://www.longines.com/#!/watches/heritage-collection/l4-795-4-78-2
Går för dryga 12.000 på klockia.se, som är billigaste svenska online-AD så vitt jag vet. Men går man till Rob eller Krons eller liknande kan man säkert få ner priset en bit.

Det där är inte samma klocka som jag bjudit på. Marknadsvärde på den jag tittar på är 11000, iallafall om man ska lita på auktionssiten. Verkar gå att få för ca 10 i staterna. Va mest nyfiken på om man kunde få något roligare nytt för runt 7. Men det kanske blir svårt.
 

Psykel

Patek
Det där är inte samma klocka som jag bjudit på. Marknadsvärde på den jag tittar på är 11000, iallafall om man ska lita på auktionssiten. Verkar gå att få för ca 10 i staterna. Va mest nyfiken på om man kunde få något roligare nytt för runt 7. Men det kanske blir svårt.
Longines Conquest borde du kunna få för runt 7. http://www.longines.com/#!/watches/conquest/l3-677-4-76-6
Sen har Certina och Tissot en hel del roliga modeller för runt 5.000-7.000.
 
Topp