Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Longines flagship automatic?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Pontus.L, 8 december 2015.

1. Pontus.L
    Trådstartare

Pontus.L Torpare

Lite sugen på denna rackarn. Men jag hittar dåligt med info om klockan. Hittar den inte alls på longines sida.
    Jag tänkte ödmjukast be om era råd samt lite info om klockan? Mvh Pontus

2. Pontus.L
    Trådstartare

Pontus.L Torpare

3. Hugii

Hugii Biskop

Senast ändrad: 8 december 2015
    Wozzor och Pontus.L gillar detta.
  4. Hugii

Hugii Biskop

5. Pontus.L
    Trådstartare

Pontus.L Torpare

Tänkte på just den klockan jag länkade till. Hittar bara det serienumret på amerikanska siter. Tänkte så det inte är någon kopia eller något annat fuffens. Tex nå riktigt skräp urverk eller liknande.

6. Hugii

Hugii Biskop

Skulle tro att just den inte tillverkas mer...
    Men du kan söka på L4.874.4.12.6

Pontus.L gillar detta.
  7. Pontus.L
    Trådstartare

Pontus.L Torpare

Ahh man tackar. Nu hittar jag lite mer. Den verkar ju finnas på riktigt iallafall :). Antar att urverket L619 inte är bara skräp.

8. Hugii

Hugii Biskop

Om du köper klocka utanför EU får du räkna med tullavgift+moms...

Pontus.L gillar detta.
  9. Pontus.L
    Trådstartare

Pontus.L Torpare

Jag la högst bud på en auktion på en Longines flagship. Kom dock inte upp i reservationspriset. Jag har lite beslutsångest, den blir min om jag lägger ca 7700 sek.
    Borde jag slå till, eller kan jag få något bättre för den slanten?

10. Subby

Subby Borgare

Från:
    Stockholm
    Just Flagship serien brukar kosta ungefär så, jag blev erbjuden 600£ för min iaf. Om du verkligen gillar den så kommer du aldrig att ångra dig men du kan alltid kolla på Admiral serien, kostar lite mindre och lika snygg som Flagship :)

11. Pontus.L
    Trådstartare

Pontus.L Torpare

Ok denna är ska vara helt ny och med garanti. Så man gör alltså inte bort sig om man ger 7700 för den. Jag tycker den ser snygg ut på bilderna, bara att hoppas det stämmer i verkligheten sen.

12. Subby

Subby Borgare

Från:
    Stockholm
    Den flagship klockan jag menade var vintage Flagshipen, blev lite missförstånd tycker jag :) Jag skulle tro att listpriset för L4.874.4.12.6 i Sverige ligger på ca 10tkr.

Pontus.L gillar detta.
  13. Psykel

Psykel Präst

Från:
    Sollentuna
  14. Pontus.L
    Trådstartare

Pontus.L Torpare

Det där är inte samma klocka som jag bjudit på. Marknadsvärde på den jag tittar på är 11000, iallafall om man ska lita på auktionssiten. Verkar gå att få för ca 10 i staterna. Va mest nyfiken på om man kunde få något roligare nytt för runt 7. Men det kanske blir svårt.

15. Psykel

Psykel Präst

Från:
    Sollentuna
    Longines Conquest borde du kunna få för runt 7. http://www.longines.com/#!/watches/conquest/l3-677-4-76-6
    Sen har Certina och Tissot en hel del roliga modeller för runt 5.000-7.000.

16. Pontus.L
    Trådstartare

Pontus.L Torpare

Conquesten va ju ganska läcker. Men tror jag gillar den tunnare flagship klockan bättre.

17. Subby

Subby Borgare

Från:
    Stockholm
    Man går aldrig fel med Flagship :)

Pontus.L gillar detta.
  18. Skeeter

Skeeter Stadsbo

L619 är Longines variant på ETA 2892, inte skräp men inte direkt upphetsande heller. Bra arbetshäst helt enkelt, Omega caliber 2500 är baserad på ETA 2892

Pontus.L gillar detta.
  19. Pontus.L
    Trådstartare

Pontus.L Torpare

Låter bra, det är en "arbetshäst" jag vill ha. Tänkte ha klockan länge. Första riktiga klockan vill man ju ha kvar

20. nöt

nöt Biskop

Vad kostar den på tex klockia? Borde bli liknande pris efter moms?

21. Pontus.L
    Trådstartare

Pontus.L Torpare

Jag har inte hittat den på något annat ställe i Sverige. Och där jag köpte va marknadsvärdet enligt dem 11200. Jag fick betala 7000 tillslut. Tror det är en ok deal.

nöt gillar detta.
  22. Hugii

Hugii Biskop

Varför tar du inte kontakt med Rob Engström? De har bra KS-erbjudande på longines.

23. Pontus.L
    Trådstartare

Pontus.L Torpare

Jag kollade på deras hemsida och hittade inte några Longines alls. Och nu är det för sent.

Mårtenssons ur Brookfield