• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines Heritage Column-Wheel Chronograph - åsikter m.m.

joF

Panerai
Hejsan,

Vad tycker KS egentligen om denna klocka? Hur är urverket? Vilken är den snyggaste tavlan? Är det någon som har en och kan visa lite sköna bilder? :)

Lite bilder tagna från internet:
Longines-watches-Prix-Diane-29.jpg


1000w.jpg


Riktigt snygga tycker jag! Hur upplevs kvaliten på longines-ur? Har bara klämt på ett par som hastigast.

/joF
 

Cryssarn

Rolex
Har suktat efter den svarta ett bra tag nu. Fan...visst har man fått mycket hjälp här osv. Men ibland ångrar jag att jag hittade hit :p blir ju frestad varje dag
 
  • Like
Reactions: joF

joF

Panerai
Har suktat efter den svarta ett bra tag nu. Fan...visst har man fått mycket hjälp här osv. Men ibland ångrar jag att jag hittade hit :p blir ju frestad varje dag

Håller fullständigt med. Trodde aldrig att jag skulle spendera så mycket pengar och tid att kolla på klockor :) Men jag älskar det.. :hungry:
 

joF

Panerai
I mitt tycke den snyggaste av klockorna i tråden.

Jag faller mer och mer för Longines, det här är bara en klocka i mängden av alla som jag hade kunnat bära med glädje.

Ja jag håller med, tycker mycket om Longines. Dock pratas det inte så mycket om dessa på forumet. Så om någon äger/har ägt klockor (behöver inte vara de som pratas om i denna tråd) får ni gärna skriva en rad eller två.
 

Cryssarn

Rolex
Har önskat mig en av tjejen i bröllopspresent. Antingen denna i svart eller en vit Conquest med GMT funktionen. Jag gillar Longines. Riktigt snygga klockor
 

SSL

Audemars
Kom att tänka på uttal iom den här tråden. Måste vara jobbigt att äga en Longines. Uttalar man det på svenska som det stavas så förstår svenssons men man blir mobbad när man träffar klockmuppar. Och uttalar man det rätt "långin" eller "lånchin" så hajar ingen ett shit om vad man surrar om.

Pandan var fet iaf. Kör på den!
 

Cryssarn

Rolex
Sant. Så fort jag pratar om Longines med ej frälsta kompisar så tittar dom bara konstigt på mig om jag försöker säga som det ska sägas.
 

meo_swe

Audemars
Jag gillar!
Longines har ett par riktigt snygga modeller.
I lördags när jag var på schipol tittade jag på en otroligt snygg pilotkronograf de hade. Inte en aning vad den hette dock =(
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Ja jag håller med, tycker mycket om Longines. Dock pratas det inte så mycket om dessa på forumet. Så om någon äger/har ägt klockor (behöver inte vara de som pratas om i denna tråd) får ni gärna skriva en rad eller två.
Finns många Longines på forumet och de flesta verkar nöjda med sina. Här är två recensioner:
https://klocksnack.se/threads/longines-legend-diver.794/

https://klocksnack.se/threads/några-tankar-om-longines-legend-diver.18360/

Jag har själv testat några stycken och har gillat i princip alla, så hoppas att du hittar en som du tycker om :)
 
  • Like
Reactions: joF

joF

Panerai

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Vit var fin. Men varför en envisas de med fula, stora datum? Tänk så ren och fin utan den fula rutan!
 
Topp