Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Longines Hydro Conquest bra köp?

Diskussion i 'Diskussion' startad av morrism, 7 december 2012.

1. morrism
    Trådstartare

morrism Friends of KS

Hej! Var nära på att impulsköpa en Longines Hydro Conquest Bicolor idag, 8500:- ville hon ha i affären. Tänkte kolla med klockrävarna här. Är det en bra klocka? Skulle egentligen vilja ha en automatisk, men hon sa att den bara fanns batteridriven. Har googlat tills fingrarna blöder men hittar inget som säger emot, vanliga Hydro Conquest finns ju i båda varianter.

Är det en bra klocka för de pengarna eller finns det något liknande/bättre i den prisklassen?

2. frere

frere Biskop

Från:
    Uppsala
    En automatisk i helstål kostar väl ungefär lika mycket och vore i så fall mitt solklara val. /Twotoneskeptikern

3. morrism
    Trådstartare

morrism Friends of KS

Jo, men jag har redan en gammal speedmaster, det är lite för likt, skulle vilja ha någon med just svart och guld. Men har ingen erfarenhet av longines, är det bra klockor eller slit och släng?

4. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Re: Sv: Longines Hydro Conquest bra köp?

Mitt svar är att Du självklart ska köpa den om Du gillar den och kan tänka Dig quartz. Longines är ett märke med gott rykte för prisklassen.
    MEN:
    -Jag tycker att HydroConquest har känts skramliga och inte särskilt imponerande när jag testat dem i butik.
    -Jag tycker också att det finns många mer prisvärda klockor i prisklassen, både nya och begagnade. Särskilt om Du köper quartz! (Har dock inga tips på just bicolor då det inte är min grej...)

Lycka till! :)

5. morrism
    Trådstartare

morrism Friends of KS

Tack för bra svar, har du några exempel?

6. morrism
    Trådstartare

morrism Friends of KS

Funderar på att spara till en beggad rolex istället, det är ju bara 3-4 ggr mer pengar ;)

7. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö

Desvärre inte på stål/guld-looken eftersom jag aldrig kollar efter det. :)

8. Undersköterskan

Undersköterskan Präst

Från:
    Växjö
    En beggad HydroConquest-kronograf med mekaniskt urverk (ETA 7750) hittar du lätt för under 10k och det är ett bra köp; riktigt fin kvalitet när det gäller boetten. Fint bygge. Länken är okej i sin prisklass, men inte mycket mer. Har själv haft den här; en aning stor för min arm som synes men riktigt fin; gillar särskilt hur tryckknapparna flyter samman med kronskydden i en fin, rät vinkel.

Vänligen
    Forumets undersköterska

9. morrism
    Trådstartare

morrism Friends of KS

Jag letar efter en lite mindre klocka, har tröttnat på stora tunga klockor som skaver.

10. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Varför inte en guld/stål Datejust, bör gå att hitta för 15-20k, finns även med oysterlänk.

Bifogade filer:

11. morrism
    Trådstartare

morrism Friends of KS

Den är lite liten och jag letar efter en dykare (300m), jag tror det blir en svart submariner, så om någon har ett fint ex. för max 30 så maila mig!

12. morrism
    Trådstartare

morrism Friends of KS

13. ZQT

ZQT The Banker

Haha, det va ett skönt skutt... Från en Longines quartz i G/S till en svart sub. :mrgreen:

14. morrism
    Trådstartare

morrism Friends of KS

Haha, ja men det var egentligen en rolex svart o guld jag ville ha, sen såg jag longines:en o tyckte den va snygg. Men vafan ska man ha en automatisk dykare som inte är blaffig så finns det väl bara rolex kvar, omega seamaster är för mycket svenne banan. Sneglar lite på Breitling superocean heritage, lite för stor kanske..

15. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Superocean finns även i 42 & 38mm, riktigt trevlig klocka.

16. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Ett härligt bevis på Klocksnacks folkbildande funktion och samhällsgärning. Stort! :cool:

17. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Ska bli spännande att se vad det slutar med, kul utveckling så här långt.

18. morrism
    Trådstartare

morrism Friends of KS

Ska dra o kolla på den där blocketannonsen imorron, en rolex måste man väl ha?

19. morrism
    Trådstartare

morrism Friends of KS

Tycker heritage är mer stilren, du menar de med massa stora siffror på tavlan?

20. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Den som ligger på Köp/Sälj ser ju också fin ut. Värt en kik?

21. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö

Ja, när inte Seamastern duger längre... :shock:

22. morrism
    Trådstartare

morrism Friends of KS

Ja den där danska? Måste känna på den på riktigt först.

23. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Ursäkta om jag var otydlig, menade Heritage:n

24. Guinness

Guinness Borgare

Från:
    Umeå
    Hej,

Jag köpte förra veckan en Longines Hydroconquest som jag är väldigt nöjd med. Köpte ifrån Tyskland och den låga Euron gör att kostanden hamnade på 6500:- ink. frakt för en 41mm automatisk med blå urtavla. Jag är helnöjd. Det negativa som jag upptäckt än så länge är att bezeln är slät mellan kl11-13 och 5-7, svårt att få grepp där.

Köpte ifrån
    http://www.premiumwatches.com/watches/l ... roconquest

Chatastropher gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield