• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines Hydro Conquest bra köp?

morrism

Audemars
Hej! Var nära på att impulsköpa en Longines Hydro Conquest Bicolor idag, 8500:- ville hon ha i affären. Tänkte kolla med klockrävarna här. Är det en bra klocka? Skulle egentligen vilja ha en automatisk, men hon sa att den bara fanns batteridriven. Har googlat tills fingrarna blöder men hittar inget som säger emot, vanliga Hydro Conquest finns ju i båda varianter.

Är det en bra klocka för de pengarna eller finns det något liknande/bättre i den prisklassen?

243292d1304753687-bicolor-longines-am-stein.jpg
 

frere

Audemars
2-Faktor
En automatisk i helstål kostar väl ungefär lika mycket och vore i så fall mitt solklara val. /Twotoneskeptikern
 

morrism

Audemars
Jo, men jag har redan en gammal speedmaster, det är lite för likt, skulle vilja ha någon med just svart och guld. Men har ingen erfarenhet av longines, är det bra klockor eller slit och släng?
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Longines Hydro Conquest bra köp?

Mitt svar är att Du självklart ska köpa den om Du gillar den och kan tänka Dig quartz. Longines är ett märke med gott rykte för prisklassen.
MEN:
-Jag tycker att HydroConquest har känts skramliga och inte särskilt imponerande när jag testat dem i butik.
-Jag tycker också att det finns många mer prisvärda klockor i prisklassen, både nya och begagnade. Särskilt om Du köper quartz! (Har dock inga tips på just bicolor då det inte är min grej...)

Lycka till! :)
 
En beggad HydroConquest-kronograf med mekaniskt urverk (ETA 7750) hittar du lätt för under 10k och det är ett bra köp; riktigt fin kvalitet när det gäller boetten. Fint bygge. Länken är okej i sin prisklass, men inte mycket mer. Har själv haft den här; en aning stor för min arm som synes men riktigt fin; gillar särskilt hur tryckknapparna flyter samman med kronskydden i en fin, rät vinkel.

Vänligen
Forumets undersköterska

Longines5.jpg
 

jabla

Sarlacc
Varför inte en guld/stål Datejust, bör gå att hitta för 15-20k, finns även med oysterlänk.
 

Bilagor

  • 16233-rolex-datejust.jpg
    16233-rolex-datejust.jpg
    52.5 KB · Visningar: 882

morrism

Audemars
Den är lite liten och jag letar efter en dykare (300m), jag tror det blir en svart submariner, så om någon har ett fint ex. för max 30 så maila mig!
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
morrism skrev:
Den är lite liten och jag letar efter en dykare (300m), jag tror det blir en svart submariner, så om någon har ett fint ex. för max 30 så maila mig!

Haha, det va ett skönt skutt... Från en Longines quartz i G/S till en svart sub. :mrgreen:
 

morrism

Audemars
Haha, ja men det var egentligen en rolex svart o guld jag ville ha, sen såg jag longines:en o tyckte den va snygg. Men vafan ska man ha en automatisk dykare som inte är blaffig så finns det väl bara rolex kvar, omega seamaster är för mycket svenne banan. Sneglar lite på Breitling superocean heritage, lite för stor kanske..
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
JakobZ skrev:
morrism skrev:
Den är lite liten och jag letar efter en dykare (300m), jag tror det blir en svart submariner, så om någon har ett fint ex. för max 30 så maila mig!

Haha, det va ett skönt skutt... Från en Longines quartz i G/S till en svart sub. :mrgreen:

Ett härligt bevis på Klocksnacks folkbildande funktion och samhällsgärning. Stort! :cool:
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Longines Hydro Conquest bra köp?

Denke skrev:
JakobZ skrev:
morrism skrev:
Den är lite liten och jag letar efter en dykare (300m), jag tror det blir en svart submariner, så om någon har ett fint ex. för max 30 så maila mig!

Haha, det va ett skönt skutt... Från en Longines quartz i G/S till en svart sub. :mrgreen:

Ett härligt bevis på Klocksnacks folkbildande funktion och samhällsgärning. Stort! :cool:

Ja, när inte Seamastern duger längre... :shock:
 
Topp