• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines Hydro conquest, nått o ha?

Doncorleone

Cartier
Godmorgon alla comrads!

Jag vill fråga er då ni onekligen har bäst koll om Hydro'n är nått att kanske ta sikte på?

Jag är ute efter ett bra automatiskt ur i dykarmodell och har nästintill bestämt mig för en Seiko Sumo, men undrar om Hydron är bättre och om prisskillnaden är motiverad?

Tror även att den kanske passar mig bättre då den på bild ser lite mindre och mer "dressig" ut.

Tacksam för era åsikter:)
 

JayJay

Rolex
Vad gäller pang för pengarna så tycker jag att Seikon är bättre. Du kommer även göra en mindre ekonomisk förlust om du säljer den. Med det sagt så tycker jag att du ska välja den du själv tycker är snyggast/ känner mest för. Båda är fina prisvärda alternativ. Har du förövrigt kikat på Certina DS Action Diver? Den är också fin. Och om du nu ändå mentalt håller på att flytta fram gränsen för vad du kan tänka dig att betala så tycker jag att du ska surfa in på www.sinn.de och kika på deras EZM3... bara kika lite och smälta intrycken alltså...
 

Guinness

Cartier
Hydroconquest är perfekt alternativ i prisklass runt 6000'. Har den ofta till skjortor men lika ofta till badet med sonen, den passar till det mesta. Ta en blå tavla så är den lite roligare också:)
 

Doncorleone

Cartier
Vad gäller pang för pengarna så tycker jag att Seikon är bättre. Du kommer även göra en mindre ekonomisk förlust om du säljer den. Med det sagt så tycker jag att du ska välja den du själv tycker är snyggast/ känner mest för. Båda är fina prisvärda alternativ. Har du förövrigt kikat på Certina DS Action Diver? Den är också fin. Och om du nu ändå mentalt håller på att flytta fram gränsen för vad du kan tänka dig att betala så tycker jag att du ska surfa in på www.sinn.de och kika på deras EZM3... bara kika lite och smälta intrycken alltså...


Certinan såg riktigt snygg ut!
Hur är urverket i den? Är modellen med armband i titan att föredra eller den med rostfritt?
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Ligger en Longines för 4 k på TTT, med vit urtavla och utan dykring. Kanske kunde vara något? Jag har inget med själva annonsen att göra btw.

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Hydron har ju helt klart en skönare storlek än Sumon och Certinan som nämndes. Tycker du ska testa dem alla innan du gör ditt val men om du ska beställa "i blindo" så är nog det säkraste valet Hydron.
 

Malcolm Y

Omega
Jag har känt på både Sumon och Hydron. Hydron känns betydligt tightare och med bättre finish. Dessutom är ETA 2824-2 förmodligen ett av de mest robusta verken.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Doncorleone

Cartier
Det blev en Certina. Dels för prisskillnaden och för att den känns mer ren från "kladd" på urtavlan än HC'n.

Beställt på klockia vid två tiden och har redan fått bekräftat att den skickats.

Ha en fortsatt bra dag!
 

Dammen

Cartier
Synd att du redan köpt en, annars hade jag föreslagit en Seiko SARB059! Bland de snyggaste tavlorna jag sett "in the flesh"

2f89b6c40c785365386981d6f10e6eb0_zpsd14dde01.jpg
 

Doncorleone

Cartier
lDå gör vi ett nytt försök!

Alltid när jag får paket på posten så är det Extreman som får agera paketöppnare. För övrigt riktigt bra kniv!!

http://s905.photobucket.com/user/Al... Uploads/20131113_191647_zps8230971a.jpg.html


En bild på klockan utan all plast :)

http://s905.photobucket.com/user/Al... Uploads/20131113_191659_zpsde240ca4.jpg.html


En närbild. Beklagar den taskiga kvaliten.

http://s905.photobucket.com/user/Al... Uploads/20131113_191715_zpsa92fa17e.jpg.html

Och sist en jämförelse med min tidigare "bester som jag burit varje dag de senaste två åren. En Festina med nått "tour de france tema"...

http://s905.photobucket.com/user/Al... Uploads/20131113_191813_zps9e344874.jpg.html

Fler klockor blir det. Nästa blir garanterat en seiko dykare eller en citizen pilot kronograf.
 
Topp