Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Longines Hydro conquest, nått o ha?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Doncorleone, 12 november 2013.

1. Doncorleone
    Trådstartare

Doncorleone Borgare

Från:
    Söder om Söder
    Godmorgon alla comrads!

Jag vill fråga er då ni onekligen har bäst koll om Hydro'n är nått att kanske ta sikte på?

Jag är ute efter ett bra automatiskt ur i dykarmodell och har nästintill bestämt mig för en Seiko Sumo, men undrar om Hydron är bättre och om prisskillnaden är motiverad?

Tror även att den kanske passar mig bättre då den på bild ser lite mindre och mer "dressig" ut.

Tacksam för era åsikter:)

2. Doncorleone
    Trådstartare

Doncorleone Borgare

Från:
    Söder om Söder
    EDIT: Har ganska taniga armar och tror att Sumon kanske kommer vara för stor..

3. JayJay

JayJay Biskop

Vad gäller pang för pengarna så tycker jag att Seikon är bättre. Du kommer även göra en mindre ekonomisk förlust om du säljer den. Med det sagt så tycker jag att du ska välja den du själv tycker är snyggast/ känner mest för. Båda är fina prisvärda alternativ. Har du förövrigt kikat på Certina DS Action Diver? Den är också fin. Och om du nu ändå mentalt håller på att flytta fram gränsen för vad du kan tänka dig att betala så tycker jag att du ska surfa in på www.sinn.de och kika på deras EZM3... bara kika lite och smälta intrycken alltså...

DrSbaitso gillar detta.
  4. JayJay

JayJay Biskop

Isf tycker jag definitivt du ska välja en ngt annat än Sumon. Myten om att alla kan bära upp en klocka på 44 eller t o m 46mm är just en myt och inget annat.

Icaras och Alexander Frandsen gillar detta.
  5. Guinness

Guinness Borgare

Från:
    Umeå
    Hydroconquest är perfekt alternativ i prisklass runt 6000'. Har den ofta till skjortor men lika ofta till badet med sonen, den passar till det mesta. Ta en blå tavla så är den lite roligare också:)

Alexander Frandsen gillar detta.
  6. Doncorleone
    Trådstartare

Doncorleone Borgare

Från:
    Söder om Söder

Den Festinan jag har nu är ganska rejäl och ser ganska stor ut. Den mäter ca 43mm över boetten.

7. Doncorleone
    Trådstartare

Doncorleone Borgare

Från:
    Söder om Söder

Certinan såg riktigt snygg ut!
    Hur är urverket i den? Är modellen med armband i titan att föredra eller den med rostfritt?

8. JayJay

JayJay Biskop

Verket är ett ETA 2824-2, samma som i Longinen om jag inte missminner mig. Titan vs stål är en smaksak. För egen del föredrar jag tveklöst stål. www.klockia.se har bra priser och leveranstider.

9. medinfoto

medinfoto Präst

Från:
    Borås
    Hydroconquest har väl ett elaboré 2824 och Certinan standard?

10. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Ligger en Longines för 4 k på TTT, med vit urtavla och utan dykring. Kanske kunde vara något? Jag har inget med själva annonsen att göra btw.

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."

11. JayJay

JayJay Biskop

Så är det säkert, har inte hundra koll. Skillnaden i kvalité och funktion torde hur som helst vara begränsad.

12. JayJay

JayJay Biskop

Tänk dock på att den är 43mm...

13. Doncorleone
    Trådstartare

Doncorleone Borgare

Från:
    Söder om Söder
    Ut

Utefter bilder och vissa filmer så ser den iallafall mindre ut än vad Sumon gör. Kanske har fel:) Gillar den skarpt!

14. JayJay

JayJay Biskop

Fördelen här är ju att den säljs typ överallt. Bara att stappla in på närmsta butik och pröva. Gillar du den då så är det bara att köpa.

15. Doncorleone
    Trådstartare

Doncorleone Borgare

Från:
    Söder om Söder
    Får leta upp en åf och prova. Har du några andra tips på sbygga dykare för mellan 5-7 000 ?

16. puonti

puonti Friends of KS

Från:
    Borås
    Hydron har ju helt klart en skönare storlek än Sumon och Certinan som nämndes. Tycker du ska testa dem alla innan du gör ditt val men om du ska beställa "i blindo" så är nog det säkraste valet Hydron.

17. Dennis Johansson

Dennis Johansson Bonde

Jag har känt på både Sumon och Hydron. Hydron känns betydligt tightare och med bättre finish. Dessutom är ETA 2824-2 förmodligen ett av de mest robusta verken.

Sent from my iPhone using Tapatalk

18. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Longines Hydro Conquest är en tålig och prisvärd klocka som funkar till det mesta. Inget att tveka på.

19. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Lappskojsaren

Från:
    Sthlm
    Jag gillar Longines, mycket Bang for the bucks liksom. "De ä bar å åk"

20. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Har den själv. Mycket nöjd.

21. Doncorleone
    Trådstartare

Doncorleone Borgare

Från:
    Söder om Söder
    Det blev en Certina. Dels för prisskillnaden och för att den känns mer ren från "kladd" på urtavlan än HC'n.

Beställt på klockia vid två tiden och har redan fått bekräftat att den skickats.

Ha en fortsatt bra dag!

theargonaut och JayJay gillar detta.
  22. Dammen

Dammen Stadsbo

Synd att du redan köpt en, annars hade jag föreslagit en Seiko SARB059! Bland de snyggaste tavlorna jag sett "in the flesh"

23. JayJay

JayJay Biskop

Jäkligt nice den där. Har dock slutat tillverkas nyligen om jag fattat det rätt (går väl säkert att snoka upp den ngn stans fortfarande).

24. Doncorleone
    Trådstartare

Doncorleone Borgare

Från:
    Söder om Söder
    Måste bara få berömma klockia och posten !!!!!

La min beställning igår vid två tiden och fick för en kvart sedan en avi om att klockan går att hämta:)

RUSKIGT snabbt! Bor f.ö i sthlm

DrSbaitso, Camo00 och -big kahuna- gillar detta.
  25. -big kahuna-

-big kahuna- Bonde

Från:
    Stockholm
    grattis till en fin klocka. Jag har en sådan och bär den dagligen. Får ofta komplimanger att den är snygg :)

26. Doncorleone
    Trådstartare

Doncorleone Borgare

Från:
    Söder om Söder
    Tackar! Jag har höga förväntningar :angel:

27. Doncorleone
    Trådstartare

Doncorleone Borgare

Från:
    Söder om Söder
    Vill ladda upp lite bilder från min unboxing igår kväll men det går inte.:rage:

28. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Prova att köra med Photobucket.com och klistra in länkarna i tråden...

Grattis ändå förresten. Jag tycker Certinan är bra mycket grymmare än Longines!! :)

29. Doncorleone
    Trådstartare

Doncorleone Borgare

Från:
    Söder om Söder
    lDå gör vi ett nytt försök!

Alltid när jag får paket på posten så är det Extreman som får agera paketöppnare. För övrigt riktigt bra kniv!!

http://s905.photobucket.com/user/Al... Uploads/20131113_191647_zps8230971a.jpg.html

En bild på klockan utan all plast :)

http://s905.photobucket.com/user/Al... Uploads/20131113_191659_zpsde240ca4.jpg.html

En närbild. Beklagar den taskiga kvaliten.

http://s905.photobucket.com/user/Al... Uploads/20131113_191715_zpsa92fa17e.jpg.html

Och sist en jämförelse med min tidigare "bester som jag burit varje dag de senaste två åren. En Festina med nått "tour de france tema"...

http://s905.photobucket.com/user/Al... Uploads/20131113_191813_zps9e344874.jpg.html

Fler klockor blir det. Nästa blir garanterat en seiko dykare eller en citizen pilot kronograf.

30. Frosse

Frosse Borgare

Från:
    Feskekôrka
    Grattis! Hört att den ska vara en bra instegsdykare och mycket bang for the bucks. :)

Mårtenssons ur Brookfield