Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Longines Hydro Conquest recension.

Diskussion i 'Recensioner & Köpguider' startad av frasse, 7 maj 2015.

1. frasse
    Trådstartare

frasse Bonde

Köpte min Longines för 31dagar sedan hade hög förväntningar om denna klockan då den på pappret såg ut att var en kanonaffär för en relativt billig penning då den ligger på ca 7500-8500kr med ETA 2824-2 verket som verkar vara en riktig arbetshäst inom klockvärlden.

Samt att Longines som märke ska vara ett av de äldsta registrerade klocktillverkaren sen 1832 och verkar vara en tillverkare som gör klockor av hög kvalitet dock ej högsta kvalitet men för pengarna väldigt mkt för pengarna.

31 dagar av ca 10timmars brukande varje dag dock ej särskilt aktivt användande ca 6sek + varje dag (5.8sek)
    detta är säkert ok för denna klockan.

Själva klockan var över förväntan i detaljfinish bra kvalitet rakt igenom känns det som.

Men länken blev snabbt när jag ställt in den med rätt antal länkar och småjusteringar väldigt sladdrig fick ändra om den 2gånger efterhand. Sen som ni ser på bilderna så visar kromet på länken redan spår av slitage efter 31dagar av väldigt lugnt användande.

kommer återkomma när det gått 6månader och se vad jag har att säga om klockan då.

20150507_122052.jpg 20150507_122004.jpg 20150507_165820.jpg 20150507_122112.jpg

theargonaut, Andyrew, mega och 1 annan gillar detta.
  2. Jimbo

Jimbo Bonde

Steinhart är ett bättre köp IMO

Fündix och wotan gillar detta.
  3. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Fan heller.

Hydroconquesten är mycket klocka för pengarna.

vonhall, AdamST, Andyrew och 5 andra gillar detta.
  4. Nicbex

Nicbex Biskop

Agreed. Hydroconquesten håller inte bara högre kvalitet och har en egen originell design, den är dessutom tillverkad av ett riktigt klockföretag.

5. Bergaren

Bergaren Stadsbo

Jag gillar den blåa urtavlan skarpt. Var sugen på denna men blev köp av en Certina istället. Tack för en bra recension.

Andyrew gillar detta.
  6. Pacta sunt servanda

Pacta sunt servanda Borgare

Från:
    Stockholm
    Skäms man inte om man får frågan om man har en Rolex Submariner och ska behöva förklara att det inte är en kopia, utan att det är ett skitföretag som nischar enligt sig själva med homagemodeller och därmed skulle det vara legitimt.

Alltså, Steinhart är inte ett bättre köp om man inte vill köpa en kopia men har inte ens samvete nog att erkänna att det är en kopia utan måste kalla det för Steinhart.

Drama, Nicbex och Bergaren gillar detta.
  7. Fresta

Fresta Torpare

Snygg, funderade på en sådan förut!

8. El lingo

El lingo Torpare

Stort tack.
    Eftersom jag är väldigt inne på att köpa en likadan inom närmaste dagarna är man ju lite intresserad av hur din tankar är nu när du haft den ett par månader?

9. frasse
    Trådstartare

frasse Bonde

Såja haft klockan i 4månader drygt varit på badsemester så den har varit i havet eller polen i nästan 8timmar om dagen i 7dagar. Varit med på skjutövningar med KSP 58 automateld samt hagelskytte och funkar perfekt även efter dessa hårda tag med mkt rekyl, eftersök efter försvunna personer då man haft den mitt i natten lumen funkade ok.

Tiden har också blivit mkt bättre har inte behövt ställa om klockan en gång på 2månader den håller tiden exakt i princip (enda gången jag ändrade var för att ändra tid då man var i olika tidzoner då man reste.)

Måste säga att jag är mer än nöjd denna kommer jag ha tills den faller isönder ett jäkla fynd för dom pengarna man har lagt ut än sålänge ska återkomma när jag haft den en längre tid.

Racerfox, Fanboy, Jimpa och 2 andra gillar detta.
  10. frasse
    Trådstartare

frasse Bonde

läs ovanstående, jag kan bara rekomendera den,

11. Marshall

Marshall Torpare

Kul att du är nöjd med klockan! Jag köpte själv en Longines Heritage Column Wheel för ca 6 månader sedan och första månaden hade jag en gångavikelse på nästan 6 sekunder/dygn. Gångavvikelsen har förbättrats radikalt för mig med och jag har inte ändrat tiden sedan 1:a juli (ca 0,5s/dygn i avvikelse).

frasse gillar detta.
  12. frasse
    Trådstartare

frasse Bonde

Ja samma här de behövdes bara slitas in lite sen går de som ja som en klocka =) är impad att efter en veckas(nu måste man gå nån 8dagarskurs i HV innan man får avända den) ksp58 skjutande med några tusen skott så påverkades den inte nånting vad jag kan märka och det är rätt slitade för mekaniska ur vad jag hört att få den rekylen 10gånger i sekunden när man skjuter automateld.

13. Golbica

Golbica Bonde

man blir sugen på en sån, den verkar vara grymt populär varit inne hos AD 2 ggr men var slut båda gångerna

frasse gillar detta.
  14. frasse
    Trådstartare

frasse Bonde

Verkar ha blivit dyrare med när jag köpt hos den billigaste handlaren i april så har den gått upp 1200kr från april till september på samma ställe. samt att ad priset brukar vara 10000kr men de är uppe på 10500kr nu vad jag set,

15. El lingo

El lingo Torpare

Har haft min i 5 dagar nu. Köpte en blå och är grymt nöjd. Sitter riktigt bra handleden och känns verkligen rejäl.

frasse gillar detta.
  16. frasse
    Trådstartare

frasse Bonde

Så har haft klockan i över 6månader och är kanonnöjd fortfarande kvalitet och håller tiden exakt har inte ändrat på en månad sen jag skrev om klockan sist och då höll den tiden perfekt med.

meo_swe gillar detta.
  17. meo_swe

meo_swe Biskop

Longines gör bra skit. Skulle inte tudor fastnat i skallen skulle jag fortfarande ha kvar min LLD... fantastiska jävla klockor!
    Sen klarar de både HV och anställning inon firman;)

frasse gillar detta.
  18. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Har en själv och faller in i lovsången! Grym klocka, som tycks patineras fantastiskt med tiden. Fuck keramikbezels. (Bild from the internetz).
    image.jpg

frasse gillar detta.
  19. Highfield

Highfield Torpare

Kanon klockor har en som heter maxi size

20. Bergarn

Bergarn Torpare

Mycket bra recension på en klart prisvärd klocka.

frasse gillar detta.
  21. Kahlvin

Kahlvin Torpare

Riktigt fin klocka, känns riktigt prisvärd. Har en Longines Master collection Moonphase idag som jag är riktigt nöjd med.

frasse gillar detta.
  22. frasse
    Trådstartare

frasse Bonde

Sålde klockan för ett tag sedan ångrar mig som fan faktiskt =( .

specielt nu när man gått igenom lite andra klockor man förstog nog inte hur välgjord longines var då man inte hade så stor erfarenhet av klockor.