Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Longines HydroConquest 47 mm?

Diskussion i 'Diskussion' startad av DW6900MS, 19 november 2012.

1. DW6900MS
    Trådstartare

DW6900MS Biskop

Från:
    Borås
    Finns det en sådan klocka?
    Hittar bara HydroConquest i 41 mm. Är det en felskrivning?
    Om inte, mer info?
    Nypris? Vanlig/ovanlig?

Tacksam för svar.

2. RicVin

RicVin Mr fredagsmys

Undrar om det inte finns en chronograf som är 47mm?!

3. Ricrob

Ricrob Friherre

Skulle gissa att karln har mätt ink krona, med tanke på hur den ser ut mot bandet.. Om det inte är typ 28 mm luggbredd? :D

4. DW6900MS
    Trådstartare

DW6900MS Biskop

Från:
    Borås
    Fler som läser blocket;)
    Det som stör mig är att jag läst 47 eller 47,5 innan om denna klocka. Men högst troligt är väl att det handlar om 41 mm och att folk mäter kronan. Synd, perfekt beater annars.

5. Dobben

Dobben Torpare

Finns!

Edit. Vill tllägga att bilden är stulen på Google.

6. Rozzy

Rozzy Friends of KS

Från:
    Stockholm
  7. ZQT

ZQT The Banker

Haha fyfan vilken klump. Plo Proof ser ju ut som en 28mm DJ för tjejer i jämförelse!

8. Ricrob

Ricrob Friherre

Ahaa, där ser man! Nu sitter den uppenbarligen på armen på en 9-årig flicka men ändå, 47 mm är maffigta,

Ahaa, där ser man igen! Ja, Ploppens 55 mm ser såklart galet smått ut i jämförelse! :lol:

9. DW6900MS
    Trådstartare

DW6900MS Biskop

Från:
    Borås
    Den är riktigt läcker.
    Någon som har mer info?
    Verk, nypriser osv osv. Allt är av intresse.

10. DW6900MS
    Trådstartare

DW6900MS Biskop

Från:
    Borås
    Hittar detta, dock inget "officiellt".
    Verkar inte säljas längre?

Specs on the HydroConquest:

Diameter: "maxi size" 47.5 mm. Water-resistant to 30 bars (~ 1000 feet).
    Movement: L696 self-winding mechanical Movement beating at 28'800 vibrations-per-hour and providing 46 hours of power reserve. (Vibrations 28’800 A/h, ø 16½’’’ – 36.60 mm, Height 7.90 mm, Winding Automatic, Power reserve 46 hours, Base calibre ETA A07 231 (Valgrange), Jewels 27)
    Functions: Hours, minutes, sub-Dial for the seconds at 9 o'clock. Chronograph mechanism: central 60 seconds, 30 min at 3 o'clock and 12 hours at 6 o'clock. Date at 4 ½ hour.
    Dial: Silver "sunray" finished. Big "12" Arabic numeral at twelve o'clock and 11 Superluminova luminescent dots. Silvered hands with Superluminova luminescent material.

11. Slauri

Slauri Torpare

Jag äger en hydro maxi size. Vad tror ni jag kan få för den? Gummi-armabandet är slitet annars är själva uret i bra använt skick. Box och certi finns

12. DavidGross

DavidGross Torpare

Jag har en Longines Hydro Conquest Chronograph 47,5mm L3.665.4 (se bild). Jag är lite intresserad av att sälja, eventuellt byta denna fantastiska klocka. Köpte klockan för 5 år sedan i Malmö på Urhandel Bernhard Huke för 19.900 kr. Under dessa år har jag slarvat bort boxen pga flytt men kvitto finns kvar. Jag har bytt från dess orginal stållänk till ett läderband som även det köptes på samma butik som klockan.
    Klockan är i mycket fint skick men har såklart lite skönhetsmärken på sig.

Hör gärna av er för mer information eller vid intresse.

Bifogade filer:

13. Savagear114

Savagear114 Friends of KS

Den här tråden skrevs 2012 så tror att personen redan köpt eller tröttnat :) Det finns en köp och sälj sida här på Ks. Klicka dig in och läs reglerna för annonsering och lägg sedan upp en annons så kanske du får napp.

Välkommen hit!

Mårtenssons ur Brookfield