• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines HydroConquest 47 mm?

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Finns det en sådan klocka?
Hittar bara HydroConquest i 41 mm. Är det en felskrivning?
Om inte, mer info?
Nypris? Vanlig/ovanlig?

Tacksam för svar.
 

Ricrob

Patek
Skulle gissa att karln har mätt ink krona, med tanke på hur den ser ut mot bandet.. Om det inte är typ 28 mm luggbredd? :D
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Fler som läser blocket;)
Det som stör mig är att jag läst 47 eller 47,5 innan om denna klocka. Men högst troligt är väl att det handlar om 41 mm och att folk mäter kronan. Synd, perfekt beater annars.
 

Dobben

Omega
Finns!
60b9742f.jpg


Edit. Vill tllägga att bilden är stulen på Google.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Haha fyfan vilken klump. Plo Proof ser ju ut som en 28mm DJ för tjejer i jämförelse!
 

Ricrob

Patek
Ahaa, där ser man! Nu sitter den uppenbarligen på armen på en 9-årig flicka men ändå, 47 mm är maffigta,


JakobZ skrev:
Haha fyfan vilken klump. Plo Proof ser ju ut som en 28mm DJ för tjejer i jämförelse!
Ahaa, där ser man igen! Ja, Ploppens 55 mm ser såklart galet smått ut i jämförelse! :lol:
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Hittar detta, dock inget "officiellt".
Verkar inte säljas längre?

Specs on the HydroConquest:

Diameter: "maxi size" 47.5 mm. Water-resistant to 30 bars (~ 1000 feet).
Movement: L696 self-winding mechanical Movement beating at 28'800 vibrations-per-hour and providing 46 hours of power reserve. (Vibrations 28’800 A/h, ø 16½’’’ – 36.60 mm, Height 7.90 mm, Winding Automatic, Power reserve 46 hours, Base calibre ETA A07 231 (Valgrange), Jewels 27)
Functions: Hours, minutes, sub-Dial for the seconds at 9 o'clock. Chronograph mechanism: central 60 seconds, 30 min at 3 o'clock and 12 hours at 6 o'clock. Date at 4 ½ hour.
Dial: Silver "sunray" finished. Big "12" Arabic numeral at twelve o'clock and 11 Superluminova luminescent dots. Silvered hands with Superluminova luminescent material.
 

Slauri

Breitling
Jag äger en hydro maxi size. Vad tror ni jag kan få för den? Gummi-armabandet är slitet annars är själva uret i bra använt skick. Box och certi finns
 

DavidGross

Breitling
Jag har en Longines Hydro Conquest Chronograph 47,5mm L3.665.4 (se bild). Jag är lite intresserad av att sälja, eventuellt byta denna fantastiska klocka. Köpte klockan för 5 år sedan i Malmö på Urhandel Bernhard Huke för 19.900 kr. Under dessa år har jag slarvat bort boxen pga flytt men kvitto finns kvar. Jag har bytt från dess orginal stållänk till ett läderband som även det köptes på samma butik som klockan.
Klockan är i mycket fint skick men har såklart lite skönhetsmärken på sig.

Hör gärna av er för mer information eller vid intresse.
 

Bilagor

  • 12244169_10156257890005346_1766054264_n.jpg
    12244169_10156257890005346_1766054264_n.jpg
    64.5 KB · Visningar: 72

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Jag har en Longines Hydro Conquest Chronograph 47,5mm L3.665.4 (se bild). Jag är lite intresserad av att sälja, eventuellt byta denna fantastiska klocka. Köpte klockan för 5 år sedan i Malmö på Urhandel Bernhard Huke för 19.900 kr. Under dessa år har jag slarvat bort boxen pga flytt men kvitto finns kvar. Jag har bytt från dess orginal stållänk till ett läderband som även det köptes på samma butik som klockan.
Klockan är i mycket fint skick men har såklart lite skönhetsmärken på sig.

Hör gärna av er för mer information eller vid intresse.
Den här tråden skrevs 2012 så tror att personen redan köpt eller tröttnat :) Det finns en köp och sälj sida här på Ks. Klicka dig in och läs reglerna för annonsering och lägg sedan upp en annons så kanske du får napp.

Välkommen hit!
 
Topp