• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

lONGINES HYDROCONQUEST ELLER CONQUEST ?

Jesper Malm

Breitling
Tja ska köpa en klocka inom den närmsta veckan , trodde jag hade bestämt mig men kände mig osäker igår när jag var och kollade sista gången, velar mellan en hydroconquest med blå urtavla eller en conquest med vit urtavla och kronografer.

vad tycker ni som har lite mer erfarenhet än mig ?
 
Hade kört på hydron då den är mer mångsidig och sommaren närmar sig med stormsteg så är det ju nice med en dykare som även är lite dressad. Den blå urtavlan gör sig verkligen bra på sommaren :)
 

Bramserud

Advertising
2-Faktor
Jag Har Hydron och det enda jag ångrat något är att jag inte köpte en Automat.
Har du bestämt dig för att köpa nytt? Annars (har jag insett efter att jag köpt min) får man ganska mycket för dom pengarna om man håller utkik i "köp/sälj"-delen av forumet.
Skickar med ett Wrist shot av min.
:)
20141121_144609.jpg
 

mackman

Cartier
Personligen är det klart som korvspått att jag skulle tagit H-conquesten! Sportigare look och ser för mig mycket snyggare ut. Har inte särskilt bra koll på specificationerna men för utseendets skull, en röst för H-conquesten!

Lycka till! ;)
 

Ale

Cartier
Tja ska köpa en klocka inom den närmsta veckan , trodde jag hade bestämt mig men kände mig osäker igår när jag var och kollade sista gången, velar mellan en hydroconquest med blå urtavla eller en conquest med vit urtavla och kronografer.

vad tycker ni som har lite mer erfarenhet än mig ?

Bilder tack.
 

PCB

Audemars
hade samma fundering ,men valde hydron ,och det har jag inte ångrat
blev en svart old dial automatic.
förövrigt tror jag inte att det går att få mer kvalitetskänsla för pengarna.
haft den i ca 4 v nu och den går fortfarande på minuten rätt.
 
Topp