Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Longines Hydroconquest gamla/nya modellen?

Diskussion i 'Diskussion' startad av torninger, 14 oktober 2015.

1. torninger
    Trådstartare

torninger Torpare

Från:
    Göteborg
    Som rubriken lyder så blir jag inte riktigt klok på den nyaste hydroconquesten. Enligt bilden nedan så är den högra den nya, och den snyggare tycker jag.
    Stämmer detta och isf vart kan man köpa den NYA? Alla klocksidor jag hittar har bara den gamla alternativt den nya fast då Quartz. :(

2. Ryttaren

Ryttaren Friends of KS

Från:
    Västerås
    Longines har länge varit lite kluriga med sina små produktionsserier. Det verkar vara slumpen som avgör när de ska göra en batch av en viss referens. Kommer ihåg frustrationen hos den AD jag köpte min hos för 4 år sen, var omöjligt för dem att få reda på när de kunde få nya till lager.

Men ja högra är den nya, föredrar själv den äldre, och ångrar att jag inte köpte den blå, därför tjejen fick min 39mm automatare. Mycket klocka för pengen dock, så oavsett modell är det bra grejer.

Uppskattad present tydligen! (För er som undrar vad det är för skit på klockan....svaret är TORV.

image.jpeg

Senast ändrad: 14 oktober 2015
    Man, MariaE och torninger gillar detta.
  3. Ryttaren

Ryttaren Friends of KS

Från:
    Västerås
    Lite mer svar på frågan kanske: Uret.se?

torninger gillar detta.
  4. torninger
    Trådstartare

torninger Torpare

Från:
    Göteborg
    Uppskattat att sminka den ja!
    Har kollat på uret.se och får ju inga bra svar där enligt mig. Du gav mig ett bra svar på att de är krångliga med sina batcher iaf :)
    Får väl gå in hos en handlare och fråga kanske.

Ryttaren gillar detta.
  5. Ryttaren

Ryttaren Friends of KS

Från:
    Västerås
    Bästa kan vara att ringa runt till olika AD och fråga. Eftersom det finns så många olika kombinationer av färg/storlek/automat/quartz så brukar de inte ha så många modeller på lager.

6. tim ur länk

tim ur länk Friends of KS

En kamrat beställde den blåa 41mm från Klockia för ett par veckor sedan. Fungerade mycket bra med snabb service. Den nya kommer Longines att ge upp som jag har förstått det, på grund av att den inte är lika populär som den gammla. Hittar du en så slå till. Har bara gott att säga om den.
    Min "nya"

7. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Old is gold!
    image.jpg

Point Blank gillar detta.
  8. Chatastropher

Chatastropher Stadsbo

Från:
    Straight outta Skälby
    Varning för lösa rykten. Men läste nånstans, att nån läst, att Longines slutat/ska sluta tillverka den nya modellen. Eller mer korrekt hade denne talat med någon anställd från AD. TROR detta var watchuseek. De kunde därför inte beställa in fler åt kunden.

Det kan vara förklaringen till att de kan vara svåra att få tag i.

Men, vissa säger att vi aldrig varit på månen så vad vet jag :)

EDIT: Lånar tråden, nån som har ref på den högra? Ser ut att INTE vara den 48mm klumpen maxi?

Senast ändrad: 15 oktober 2015
    torninger gillar detta.
  9. torninger
    Trådstartare

torninger Torpare

Från:
    Göteborg
    Rykten finns det många av och därför är det perfekt att man kan få "svar" i denna tråden :)
    Personligen så har jag aldrig sett den nya IRL och vet således inte vilken jag tycker är snyggast..

Angående den högra bilden med silvrig tavla och ring så har jag sett här på KS i någon tråd en som hade sålt sin HQ 41mm enligt din bild. Vilket innebär att det borde finnas ute på marknaden men kanske i någon liten serie som inte går att köpa längre?

10. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Jag vet inte vad den högra har för ref, men automataren som ser likadan ut heter
    L3.671.4
    En klocka som är väldigt svår att få tag på känns det som.
    Dum som man är så sålde man den.

Chatastropher gillar detta.
  11. torninger
    Trådstartare

torninger Torpare

Från:
    Göteborg
    Ska du sälja? ;)

tim ur länk gillar detta.
  12. tim ur länk

tim ur länk Friends of KS

Nej för fn! :)
    Klockan används alldeles för mycket.

torninger gillar detta.
  13. torninger
    Trådstartare

torninger Torpare

Från:
    Göteborg
    Man verkar kunna få tag på den "nya" på Mywatch.nu för 8200kr!
    Hade varit kul att se dem i verkligheten för att se vilken som är snyggast men det lär ju inte hända att man hittar dem båda i samma butik.
    New:
    upload_2015-10-15_8-12-56.png
    Vs. old
    upload_2015-10-15_8-19-13.png

Senast ändrad: 15 oktober 2015
  14. torninger
    Trådstartare

torninger Torpare

Från:
    Göteborg
    Samt i svart/rött hos Mywatch.nu, någon som har erfarenhet av att köpa från dem?
    upload_2015-10-15_8-27-22.png

15. Mr G

Mr G Friends of KS

Jag tycker den nya är snyggare!
    image.jpeg

tim ur länk och torninger gillar detta.
  16. torninger
    Trådstartare

torninger Torpare

Från:
    Göteborg
  17. mmx

mmx Stadsbo

Klart du kan hitta båda varianterna av tavlor i samma butik. Jag har den "nya" (eller om den nu ska utgå?). Notera att den nya har hela länken borstad, medan den gamla har polerade mittlänkar, gör rätt stor skillnad faktiskt. Om man väljer länk alltså, gummiarmbandet är också schysst.

18. Gamla med 6.9.12 är snyggare helt klart....

Andyrew, Doncorleone och slimjim gillar detta.
  19. torninger
    Trådstartare

torninger Torpare

Från:
    Göteborg
    Där sa du någonting om länken ja som jag inte har lagt märke till tidigare!
    De butiker jag har varit inne hos har aldrig haft båda samtidigt men jag ska kolla i en till som möjligen har det här i Goteborg..

20. Chatastropher

Chatastropher Stadsbo

Från:
    Straight outta Skälby
    Förstår att det svider.. Najs om man idag två år senare kunde kapa en för 5,5k!

21. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Precis. Sålde min för det och den var i princip nyskick. Nypriset för den modellen var ca 10k.

22. mmx

mmx Stadsbo

Jag tvekade mellan 6-9-12 och den helarabiska. Borstade länken avgjorde. Har inte ångrat mig en sekund. Får köpa gummit vid tillfälle. Blir väl ett nato/zulu också med tiden.

Mårtenssons ur Brookfield