• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines Legend Diver eller Omega Seamaster Ceramic?

Kommer till veckan köpa en av dessa klockor, har sock inte bestämt helt vilken. Får 20% rabatt på båda så ca 11k för longines och 21 för omega! Omega är väl ett starkare märke med bättre andrahandsvärde? Vad är era åsikter om dessa två?
 

DrDre

Patek
Skulle valt Longines. Lite ovanligare, snyggare och dessutom mkt billigare service i framtiden om du tänkt behålla den länge. Beg Legend divers ligger rätt högt i pris så om du köper en för 11 så förlorar du inte särskilt mkt om du vill sälja.
 

mouqvist

Rolex
SMP för min del
En tidlös klocka som du får på länk dessutom
Har svårt för att LLD saknar vridring, känns som om glaset ska spricka vid första kontakten med en hård yta. Den inre vridringen är inte heller så praktisk.
Having said that, LLD är en grym klocka men om ekonomin inte är ett problem, SMP vinner i mina ögon
 

jabla

Sarlacc
LLD tänkte jag först och när jag sen läste vidare att du har en BB blev det ännu mer självklart. Inre vridring är minst lika lätt att använda, hade själv en på min första vattensäkra klocka.
 

mouqvist

Rolex
Kan du ta några wristshots med blå resp svart SMP ceramic när du väl är där, jag bor nästan på landet och det är inte lätt att ta sig till en AD!

Jag tycker att den blå ser grym ut men kanske är den svarta lite mer allround
 

DrDre

Patek
Om jag vore i din sits med en Tudor, så kanske en Speedmaster Prof skulle kunna vara något om du är sugen på en Omega? I mina ögon den mest klassiska och finaste Omegan. På rem blir den lite mer sallongsfähig än en dykarklocka.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bara kööör! Ångrar du dig så får du ju i princip tillbaka pengarna ändå om du köper så billigt. Omegan torde dock vara den bättre klockan kvalitetsmässigt med ett riktigt bra urverk. Nära dubbla priset dock.
 
Topp