• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Longines Legend Diver (L3.674.4.50.0)

Randel

Cartier
Japp, jag vet att jag är galen, men så är livet. Jag hade verkligen trånat efter den här klockan, lusat ner en massa trådar här inne med evigt tjat om min förälskelse etc. och när den var beställd gick jag som ett barn dagen innan julafton och tindrade med ögonen. Men, här måste jag citera min favorit-textförfattar Fish (Marillion) från låten "Cinderella Search": Maybe it was infatuation or the thrill of the chase
Maybe you were always beyond my reach and my heart was playing safe
But was that love in your eye I saw or the reflection of mine?"

Jag måste vara realist: Jag älskar den här klockan, men vi klickar helt enkelt inte. Jag klarar inte av en klocka på armband, vilket jag egentligen visste innerst inne, men självklart gick jag in i total självförnekelse innan köpet. Jag kunde satt på ett Shark mesh, men det känner jag inte alls för. Därför får denna gå vidare till någon som kommer att uppskatta den och verkligen använda den.

Den är alltså 1 månad gammal, inköpet ny från Rob Engström. Jag har använt den vid kanske 10 tillfällen, så den är i absolut nyskick. Inga dings, inga repor, ingenting. ETA 2824-2 automatverk som går ganska exakt 10 sekunder för snabbt, uppmätt ett par dagar i rad. Det är väl ganska rimligt med tanke på urverket vad jag förstått.

Ref: L3.674.4.50.0
Urverk: L633 (ETA 2824-2)
Gångreserv: 38h
Storlek: 42mm
Tjockled: 13,5cm
Armband: Syntetiskt (Sail cloth) med Longines-spänne
Rekommenderat pris: 15.900:-

Lite mer info i min paketöppningstråd:
https://klocksnack.se/threads/paketöppning-longines-legend-diver-l3-674-4-50-0.27677/

Jag har en ganska modest handled (ca 18,5 cm i omkrets) och tycker inte att de 42mm ser så stora ut som det låter. Jag knäpper armbandet på hål nummer 3 (från det minsta) så den klarar ganska stora handleder på original-armbandet.

Fullset med låda, katalog, manual, hangtag etc. värderingsintyg (i försäkringssyfte) på 15.900:- utfärdat av Rob Engström.

Pris: 11.500:-

Prio 1: Byte mot en Tudor Black Bay (röd) på länk, där jag naturligtvis slantar pengar utöver bytet
Prio 2: En kontantaffär
Prio 3: Byte mot Rolex 116200 eller 116234 (måste vara på Oyster)

Affär F2F i Malmö-regionen är det absolut bästa eftersom lådan till den här klockan är gigantisk och tung. Jag har en ganska nyligen avslutad försäljning här som referens.

/Kristian

DSC_5785.jpg

DSC_5777-Redigera.jpg

DSC_5788-Redigera.jpg
DSC_5789.jpg

DSC_5793.jpg

DSC_5795.jpg

DSC_5766.jpg

DSC_5765.jpg

DSC_5759.jpg
 
Topp