• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines legend diver Rose Guld

Vesper

Rolex
Hallå!

Jag har fått dille på på lld i guld, jag har min farfars lld som jag är riktigt nöjd med men det skulle vara kul att ha den nya i guld.

Finns det någon att tillgå i Sverige?
Det finns endast två på chrono24, en i Tyskland och en i USA, men jag vet att folk har hittat dom billigare än så.

Ha det boys! Trevlig nationaldag!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Hallå!

Jag har fått dille på på lld i guld, jag har min farfars lld som jag är riktigt nöjd med men det skulle vara kul att ha den nya i guld.

Finns det någon att tillgå i Sverige?
Det finns endast två på chrono24, en i Tyskland och en i USA, men jag vet att folk har hittat dom billigare än så.

Ha det boys! Trevlig nationaldag!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Dom har slutat tillverka den i guld och den tillverkades bara i få ex. så lär dom inte bli billigare iaf.
 

Vesper

Rolex
Vore kul med en bild på farfars lld. Riktig fin i guld med.
Här kommer en :)

upyhyved.jpg



Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Skit i guldarn och sikta på en Memovox istället. Om du får din farfars klocka någon gång i framtiden så kommer den ju ändå konkurrera ut guldarn. :)
 

Vesper

Rolex
Jag har min farfars redan han är tyvärr borta sen länge.. En memovox i guld vill jag inte drömma om prisbild. Med tanke på vad jag betala för min JLC i stål.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ok. Jag har svårt att se att en modern version skulle kunna konkurrera med ditt original även om den nya är i guld. Hade bytt min Zenith mot ett fint originalexemplar utan att blinka.

Å andra sidan kan man aldrig ha för många klockor så lycka till med jakten.
 

Helvetia

Cartier
Om du hittar, så kör. Svårt att hitta något mer prisvärt i guld. Själv har jag gett upp då jag inte vill pröjsa jättelångt över 30. Om du råkar hitta fler än ett jävligt billigt ex får du gärna pm:a.
 

Vesper

Rolex
Ok. Jag har svårt att se att en modern version skulle kunna konkurrera med ditt original även om den nya är i guld. Hade bytt min Zenith mot ett fint originalexemplar utan att blinka.

Å andra sidan kan man aldrig ha för många klockor så lycka till med jakten.
Nja den kommer nog aldrig konkurrera, men det vore nice att ha en lld trippel. Dessutom saknar jag en schysst guldklocka.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Kollade in din klocka på en GTG och vill hävda att den är top 5 på coola klockor på detta forum.


Några grymma foton med bra kamera och ljus på den vore kul!
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Men fick han den såld? Med tanke på priserna på c24?


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Om du hittar, så kör. Svårt att hitta något mer prisvärt i guld. Själv har jag gett upp då jag inte vill pröjsa jättelångt över 30. Om du råkar hitta fler än ett jävligt billigt ex får du gärna pm:a.
Tror du minns fel. Som jag minns det var det så lågt som 30. Minns att jag var sur att ja missade.
Jepp, han fick den såld. Jagad rätt på annonsen nu. Den verkar ha gått för 34k. Fel av mig. Måste ha tänkt på något annat.
 

Helvetia

Cartier
Men finns den hos nån AD i Sverige?


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Ring runt till Longines-återförsäljare. Har frågat på ett par ställen i Stockholm och fått nej som svar. Dom var dock inte pigga på att kolla ordentligt så det kan ha gömt sig något ex kvar i kulisserna.
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Klockia.se hade en när jag var där, kan varit så att ägaren själv bar den. Ruggigt fin.
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Saknar du guld så sikta på en 1803 istället, för runt 30k. Kanske tråkigt förslag med Rolex, men den skulle komplettera din LLD riktigt fint. Blir tråkigt med en modern 18k när du besitter originalet i stål.

Annars är LLD 18k jäkligt snygg :) lycka till!
 
Topp