Laddar...
Nymans Ur 1851

Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Avslutad Longines Legend Diver

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av TonySoprano, 21 april 2016.

1. TonySoprano
    Trådstartare

TonySoprano Bonde

Halloj!
    Undersöker intresset för min Longines Legend Diver då suget efter nytt börjar bli för stort. Först lite info om modellen saxat från Longines Hemsida:

Shape :
    Round
    Material : Stainless steel
    Glass : Scratch-resistant sapphire crystal, with several layers of anti-reflective coating on the underside
    Case Back : Screw-down case back
    Dimension : Ø 42.00 mm
    Water Resistance : Water-resistant to 30 bar
    Case Specificities : Internal turning diving flange
    Case Specificities : Screw-in crown
    Caliber : L633, Self winding mechanical movement beating at 28'800 vibrations per hour and providing 38 hours of power reserve
    Function : Hours, minutes, seconds and date.

Säljes fullset med inner- och ytterbox, dubbla garantikort, instruktionsbok och nån bok om Longines sportmodeller som ingick vid köp. Uttagen hos Rob Engström den 7:e Mars 2015. Köptes av en forummedlem i April 2015 av mig. Tidigare ägaren hade då bara burit den ett par gånger. Jag har roterat den med en annan klocka under det år jag ägt den. Klockan sitter idag på ett Hirsch Terra (kostade mig 700 kr), både detta band och originalband medföljer givetvis vid köp.

Skick: Skicket är bra, inga synliga dings utan enbart hairlines på boett och spänne.
    Pris: 10 000 Kr.
    Byte: Helst inte, men prova!
    Leverans: Gör helst upp affär med Swish F2F i Sthlm eller Norrköping/Linköping. Boxen är förjävla tung och jobbig att skicka.

IMG_4031.jpg
    IMG_4035.jpg
    (Observera att varken Benjamin eller Elaka farbrorn medföljer vid köp.)

IMG_4033.jpg

(Ursäkta skitiga mobilbilder, kan givetvis skicka fler om så önskas)

Retur: Ingen då F2F föredras.
    Referenser: Har bara en här på KS från köpet av denna klocka.

Snellskan, MrDali, erikmagnusoscar och 5 andra gillar detta.
Sjöö Sandström Royal Straps