• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines Master Complications, Legend Diver eller DJ16XX(X)?

Vilken skulle du valt?

  • Longines Master Complication Moonphase

    Röster: 28 38.9%
  • Longines Legend Diver

    Röster: 17 23.6%
  • Rolex Datejust

    Röster: 27 37.5%

  • Totala väljare
    72

Xalle

Audemars
2-Faktor
Hej igen, är normalt ingen ord bajsare här på KS, men "De Gustibus Non Est Disputandum"passar bra här i den här tråden. Sen tror jag att båda Longineserna har ett ganska bra andra handsvärde jämfört med DJ så här kan man ju faktiskt handla efter smak och tycke. Men klart att majoriteten säger Rolex och även jag, fast jag är mycket nöjd med min LLD så här i eftertankarna... Postar en bild till.
f0997b3e141aeff91869d6e4ff0b3d36.jpg
 

DrDre

Patek
Jag antog att det kunde vara en 51:a med tanke på extra pushern.


Alltid kul att snacka urverk! Jag har inte superkoll på alla referenser, men enligt vad jag har förstått så är 7751 ett 7750 med tillägg av dag och datum, månfas och en visare för datumvisningen. Det är också betydligt dyrare än det vanliga 7750. Med tanke på kostnaden för ett 7751 (ca 700 usd hos Otto Frei, alltså över 5 tkr exkl moms) så är ju Longines variant ett råfynd. Och dessutom en av de allra snyggaste klockorna med 7751 imho.

0950bl_gr.jpg
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Alltid kul att snacka urverk! Jag har inte superkoll på alla referenser, men enligt vad jag har förstått så är 7751 ett 7750 med tillägg av dag och datum, månfas och en visare för datumvisningen. Det är också betydligt dyrare än det vanliga 7750. Med tanke på kostnaden för ett 7751 (ca 700 usd hos Otto Frei, alltså över 5 tkr exkl moms) så är ju Longines variant ett råfynd. Och dessutom en av de allra snyggaste klockorna med 7751 imho.

0950bl_gr.jpg
 
Topp