Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Longines, ställa tiden??

Diskussion i 'Diskussion' startad av Dan Lund, 12 september 2014.

1. Dan Lund
    Trådstartare

Dan Lund Torpare

Här kommer en riktigt noob fråga, förmodligen...men jag behöver veta om det är något fel på klockan.
    Jag har köpt en Longines Admiral L3.668.4

Men hur sjutton ställer jag tiden?? kronan har 2-steg (?). Första steget antar jag att jag vrider upp uret.
    Andra steget kan jag endast justera datum och den röda visaren. Men. hur ställer jag tiden?? Har försökt läsa mej till det men icke....snälla....hjälp

2. Xaero

Xaero Bonde

Hej! Det bör finnas ett steg till efter datumläget, om du drar kronan ett steg till. Så fungerar det på de flesta manuella klockor.

3. Dan Lund
    Trådstartare

Dan Lund Torpare

Tack! vågde tydligen inte ta i tillräckligt vid tidgare försök.

Randel och Xaero gillar detta.
  4. Xaero

Xaero Bonde

Det var inget, glad att jag kunde hjälpa till!

Mårtenssons ur Brookfield