Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Longines värderingshjälp.

Diskussion i 'Diskussion' startad av Wi, 1 december 2012.

1. Wi
    Trådstartare

Wi The Insideman

Från:
    Stockholm
    Halloj.
    Morsan min ska sälja av några klockor ur samlingen och denna har hon inte riktigt koll på. Finns det någon här som kan bidra med lite expertis? Vad kan denna vara värd?

Det vi vet om klockan är att den är köpt i staterna för typ 15år sedan, dock minns hon ej för hur mycket. Det är en Longines i typisk art deco-design och klockan är troligtvis från 20-talet, något dokument finns med, där det inte framgår mycket.
    Klockan är mekanisk, handjagad och håller tiden bra, -1min/dag. Den är i väldigt fint skick utseendemässigt.

Stämpel på boetten säger K3E14K. 3:an mellan K och E är vänd åt fel håll.
    Stämpel på spännet säger ZE14k.
    Alltså 14k guld samt med diamantindex. Men vad betyder resten?

Så någon som vet typ vad den kan vara värd? Eller tips på någon som kan vintage-Longines i Stockholm?
    Tack på förhand

easy rider gillar detta.
  2. Wi
    Trådstartare

Wi The Insideman

Från:
    Stockholm
    hmm kanske borde postat i vintagedelen..

easy rider gillar detta.
  3. plattfot

plattfot Friends of KS

Från:
    Norrort Sthlm
    Med risk för att vara tråkig - jag hade gått till Kaplans och sålt den via dem. Där når man nog störst målgrupp för uret.

4. Wi
    Trådstartare

Wi The Insideman

Från:
    Stockholm
    det är nog ingen dålig idé. Hon är osäker om hon verkligen vill sälja, därav denna väg för enkelhetens skull =)

easy rider gillar detta.
  5. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Ingen koll men den är jävligt läcker!

6. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Antal gram x guldpris.

7. Wi
    Trådstartare

Wi The Insideman

Från:
    Stockholm
    jo visst kan man gå efter guldpriset, har dock inte klockan här för att väga. Det vi hoppas på är att en nästan 90 år gammal klocka i det skicket tsm med diamanter skulle ge något. Hon tror att hon köpt den på auktion för drygt 2000usd någon gång i slutet av 90-talet.

easy rider gillar detta.
  8. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Tyvärr är det nog så verkligheten ser ut. Är inte gulduren mycket speciella är det sällan de går för mer än guldpriset. Jag ser inte det som skulle inbringa ett premium i detta ur. Men man kan alltid hoppas på det bästa.

9. Wi
    Trådstartare

Wi The Insideman

Från:
    Stockholm
    Väljer att hoppas och ber mor min ta den till någon som får värdera den, självklart efter jag kollat skrotpriset =)

easy rider gillar detta.
  10. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Lappskojsaren

Från:
    Sthlm
    Du kan gå till kaplans och få den värderad, är en väg att gå. Just med stenarna, självklart har dom ju ett värde, men beror ju helt på kvalitéen.
    Inte för att vara en party pooper, men så är väl inte longines det mest eftersökta premiummärket out there. Så förhoppningar på guldpriset + lite till, kan inte vara många carat direkt.
    Kolla alternativt med bukowskis market, dom kanske kan hjälpa med värdering och eventuell försäljning.

Mårtenssons ur Brookfield