• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines

joF

Panerai
Grym trådstart! Funderade faktiskt på att göra en sådan själv efter mitt förra klockköp, som blev en vacker Longines-kronograf med column wheel-verk. I mitt tycke fanns det inget som kom i närheten av denna klocka i prisklassen.


Laddar strax upp en bild från mobilen som jag tog nu :)
 

joF

Panerai
image.jpg
 
Som många har kanske märkt är jag väldigt för Longines! Tycker klockorna är fantastiska till den prisklassen. HydroConquest är väl den modell jag har fastnat mest för, men som du Galaxxy sa så är Master Collection fantastisk! Just med månfasen, nackdelen med master kollektionen är att dom bara är "vattentäta" till 30m (rätta mig om jag har fel). Det är väl ända anledningen till att jag inte har köpt en sån!

Passar väl på att posta några bilder.
ImageUploadedByTapatalk1408275176.325873.jpg
ImageUploadedByTapatalk1408275233.248812.jpg
ImageUploadedByTapatalk1408275244.898402.jpg
 

Martinsthlm

Breitling
Äger själv en LLD och tycker att Longines har en del riktigt bra grejer i sitt sortiment, speciellt om man även tar hänsyn till priset. På det här forumet verkar Longines dock inte vara speciellt populärt, men vem vet efter en sån här tråd kanske fler får upp ögonen. joF den där med pandatavla är verkligen snygg, vilken ref är det?

Länkar även in några schyssta modeller för att skapa lite mer intresse ;)

IMG_0349.jpg


Longines-watches-Prix-Diane-29.jpg


Longines-Master-Collection-Retrograde-watch-8.jpg

Longines-L2.781.4.13.2_3Q-watch.jpg
 

morrism

Audemars
Sjukt fin line-up på longines, master serien och heritage är favorit.

Problemet är väl att de är lite för fina för sin prisklass och för dyra för de ointresserade. Hade de haft in-house och kostat det dubbla hade de nog varit jävligt eftertraktade.
 

joF

Panerai
Äger själv en LLD och tycker att Longines har en del riktigt bra grejer i sitt sortiment, speciellt om man även tar hänsyn till priset. På det här forumet verkar Longines dock inte vara speciellt populärt, men vem vet efter en sån här tråd kanske fler får upp ögonen. joF den där med pandatavla är verkligen snygg, vilken ref är det?

Länkar även in några schyssta modeller för att skapa lite mer intresse ;)

Fantastiska bilder! Referens på den sista färglada? EDIT: Lyckades hitta referensen: L2.781.4.13.2

Referensen på min fina panda är: L2.749.4.02.2
 

Martinsthlm

Breitling
Sjukt fin line-up på longines, master serien och heritage är favorit.

Problemet är väl att de är lite för fina för sin prisklass och för dyra för de ointresserade. Hade de haft in-house och kostat det dubbla hade de nog varit jävligt eftertraktade.


Du är nog helt klart något på spåret, Longines har väl inte direkt det där lyxauran runt sig. En sak som många inte vet om är att t.ex. ETA L.688.2 som sitter i Longines column-wheel är tillverkat av ETA, men exklusivt för Longines, och direkt dåligt ser det väl inte ut genom safirbaksidan? eller joF ;)
img-faits-10_02.jpg

wpid-2012-11-23-15.22.49.jpg
 

joF

Panerai
Du är nog helt klart något på spåret, Longines har väl inte direkt det där lyxauran runt sig. En sak som många inte vet om är att t.ex. ETA L.688.2 som sitter i Longines column-wheel är tillverkat av ETA, men exklusivt för Longines, och direkt dåligt ser det väl inte ut genom safirbaksidan? eller joF ;)
img-faits-10_02.jpg

wpid-2012-11-23-15.22.49.jpg
Haha nej baksidan på column wheel-kronografen är riktigt vacker faktiskt :) måste alltid kolla ett tag på baksidan innan jag spänner fast klockan!
 

Galaxy

Rolex
Edit: Felpost

Som plåster på såren får ni njuta av denna perfekta skapelse istället. En L2.669.8.78.3 från Master Collection. med en mycket bra storlek (38,5mm) och roséguld! Har någon på forumet haft en?
longines-L2.669.8.78.3_MED.jpg
 
Kul att du uppmärksammar Longines! Har alltid gillat märket även om de har haft ganska tråkiga modeller på programmet på senare år, med undantag för de fina Heritage-modellerna då. Bär själv en Legend Diver som daglig klocka; ett riktigt prisvärt val, snygg som tusan med utsökt finish och en intressant historia bakom!
 

Bilagor

  • 003 (8).JPG
    003 (8).JPG
    193.6 KB · Visningar: 283

Ernesto

Patek
2-Faktor
Kul att du uppmärksammar Longines! Har alltid gillat märket även om de har haft ganska tråkiga modeller på programmet på senare år, med undantag för de fina Heritage-modellerna då. Bär själv en Legend Diver som daglig klocka; ett riktigt prisvärt val, snygg som tusan med utsökt finish och en intressant historia bakom!

Hur lyder den intressanta historian?
 

RDFG

Cartier
För er som har en Longineshandlare i närheten och uppskattar att stödja det lokala näringslivet kan det vara läge att slå till. Vet att Longines för tillfället genomför ett försök att göra märket mer exklusivt (läs: lägger ner AD's som inte ligger i större städer med flashiga lokaler, som jag uppfattat det).
 
Jag är väldigt svag för Longines, det blev min första något "exklusivare" klocka. Innan har det varit Certina, Seiko Tissot osov. I dagsläget har jag en Conquest med silvertavla som jag tycker är otroligt snygg, jag kan tillägga att jag gillar klockor utan för mycket färgskiftningar och blingbling, så Conquesten är perfekt :) Den är både lite sportig, men ändå klassisk så den passar utmärkt till mer uppklädda tillfällen
CAM00481.jpg
 
Topp