• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Hon köper klockan själv :)
Edit : kan tillägga att hon inte undrat något utan det var jag som undra .
Jag måste ha missförstått "Efter att ha hittat min första longines så tänkte vi att tjejen skulle få en hon med" :rolleyes:. Jag trodde du skulle ge henne den som kompensations present, för såna har man ju köpt nån gång ;)
 

Andyrew

Cartier

Makkanxd

Rolex
Exempelvis en vintage tissot/longines/omega?

Eller en smp för damer?
http://www.chrono24.se/omega/seamas...=1&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm

Finns massvis, constellation är fin på damer tycker jag. Jag är rätt säker på att min sambo hade uppskattat en bra beggad men finare/bättre klocka eller en vintageklocka snarare än en ny longines, bara för att den är ny!
Smpn är ju väldigt snygg dock tycker jag och hon att 28mm är litet och vi har kollat på en 34mm och ska man då köpa en smp så drar priset iväg .
Vintage tycker jag känns lite tråkigt som enda klocka , då tror jag hon hellre uppskattar något nytt . Iallafall från 2010 å fram kanske ..
 

Andyrew

Cartier
Smpn är ju väldigt snygg dock tycker jag och hon att 28mm är litet och vi har kollat på en 34mm och ska man då köpa en smp så drar priset iväg .
Vintage tycker jag känns lite tråkigt som enda klocka , då tror jag hon hellre uppskattar något nytt . Iallafall från 2010 å fram kanske ..

Är med på det du säger... Men kör smp 34! Snuskigt snygg på damer!
 

Makkanxd

Rolex
Men tycker panelen att en tissot är mer värt än en longines ? Isåfall kan man slå till på en mekanisk också om man känner för det
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Hydroconquest quartz 34mm.
watch-l3-340-4-96-6-320x658.png

Modellnumret: L3.340.4.96.6
Hittade efter en snabb sökning för 7000 spänn på Klockia eller Uret. Du kan säker få den för liknande från AD också...
 

Eoq

Omega
image.jpeg
image.jpeg
Var och testade lite idag !
Var dessa två som var mest intressanta .
Skiljer ca 3 tusen, vad tycker ni? :)
Det beror på bärarens smak men personligen tycker jag den översta ser lite tråkigare ut i tavlan, lite "för clean". Men det är ju som sagt en smaksak. Men med så pass små index och utan speciellt mycket text på tavlan tycker jag den blir lite tråkig. Lycka till med valet:).
 

Makkanxd

Rolex
Det beror på bärarens smak men personligen tycker jag den översta ser lite tråkigare ut i tavlan, lite "för clean". Men det är ju som sagt en smaksak. Men med så pass små index och utan speciellt mycket text på tavlan tycker jag den blir lite tråkig. Lycka till med valet:).
Förstår hur du tänker . Jag tyckte diamanterna piffade upp lite och att den kanske blev lite roligare . Var ganska snygg med svart tavla också
 

pederr

Cartier
Jag är lite sugen på en militär/fältinspirerad klocka och snappade upp att Longines lanserar en ny modell i deras Heritageserie. Aha tänkte jag - en möjlig kandidat.
the-longines-heritage-military.jpg

http://novelties.longines.com/the-longines-heritage-military/?_ga=1.195732972.1905049916.1460708798

Jag är ingen purist som tycker datum i sig är förkastligt på dessa retrodesigner, det går att göra bra. På t ex LLD tycker jag det funkar med placering och datumsskiva i ungefär samma kulör som tavlan. Men här är jag skeptisk - att den sedan möter in på 44mm gör inte saken bättre.
 

Makkanxd

Rolex
Svart tavla med diamanter borde vara skitsnygg! Röstar iaf på diamanter till damen alla gånger (om hon inte absolut vill ha en tuff tool-watch)
Ja alltså grejen var väl lite att hon ansåg det som 'gulligt' om vi hade lika (förutom storleken då). Annars känns diamanttavlan väldigt rimligt prissatt ! Köpa en lika fast omega , bratte får man ju lägga på bra många tusen !
image.jpeg
 
Topp