• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines

Testade att byta snöre på min conquest classic. Ibland känns länken lite blank även om centrum länken är borstad.
Blev som att byta frisyr, helt annat stuk. Vad tycker ni, bra eller anus?
IMG_0727.JPG

Den var riktigt snygg utan crownguards må jag säga, vad är detta för referens?
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
tycker den är snygg med kronskydden men det ser ut som en helt annan klocka utan, tycker det funkar det oxå
Jag har inget emot kronskydden heller, misstänker att dom ska spegla Longines loggan. Om man vrider på klockan kan man se det.
Men utan får den lite explorer1 stuk. Jag har 17,5cm handleder och den sitter som gjutet, tror nästan den är den bekvämaste klockan i samnlingen :)
 

sjökvist

<—Axel Nilson
Jag har inget emot kronskydden heller, misstänker att dom ska spegla Longines loggan. Om man vrider på klockan kan man se det.
Men utan får den lite explorer1 stuk. Jag har 17,5cm handleder och den sitter som gjutet, tror nästan den är den bekvämaste klockan i samnlingen :)
det har du rätt i, har aldrig tänkt på att den ska spegla loggan, jo tankarna går osökt till explorer 1
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Kollar runt efter en under-radarn-klocka som jag kan använda vid tillfällen då min Reverso, Ploprof eller Datejust inte kommer till sin rätt - tex mer ruffa områden utomlands. Efter att ha snubblat över din annons @klockodile och sett COSD är det absolut en kandidat.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Någon som har provat den och vill ge några tankar? Kanske vill du Klockodile?

En bra födelsedagspresent i februari!
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Kollar runt efter en under-radarn-klocka som jag kan använda vid tillfällen då min Reverso, Ploprof eller Datejust inte kommer till sin rätt - tex mer ruffa områden utomlands. Efter att ha snubblat över din annons @klockodile och sett COSD är det absolut en kandidat.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Någon som har provat den och vill ge några tankar? Kanske vill du Klockodile?

En bra födelsedagspresent i februari!
Kommer lite tankar /känslor senare. :)
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
En bra födelsedagspresent i februari!
Tycker den är riktigt bra ihopsatt. Ger ett gediget intryck.
Lättanvänd tavla som ger ett alldagligt men ändå speciellt intryck. Urverket är top version av ETA, vilket borgar för bra precision. Kronan är stor och lätt att få tag på om man vill dra upp den lite extra. Ingen speciellt hög boett, den breda polerade glasringen ramar in tavlan och safirglaset, och ger boetten karaktär. Den är dock lite av en swirlsamlare. Höjdpunkten för mig är helt klart de visarna visarna, som har en perfekt finish.

Boettlocket är enkelt dekorerat, passar modellen bra.
Bandhornen är riktigt skarpa, men kan därmed upplevas som lite för vassa, iaf av mig.

Funkar ypperligt på det medföljande natot med Longines spänne.

Jag även testat på ett olivgrönt tvådelat tygbandet. Ser bättre ut än nato, men klockan sitter skönare på armen med Nato.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Tycker den är riktigt bra ihopsatt. Ger ett gediget intryck.
Lättanvänd tavla som ger ett alldagligt men ändå speciellt intryck. Urverket är top version av ETA, vilket borgar för bra precision. Kronan är stor och lätt att få tag på om man vill dra upp den lite extra. Ingen speciellt hög boett, den breda polerade glasringen ramar in tavlan och safirglaset, och ger boetten karaktär. Den är dock lite av en swirlsamlare. Höjdpunkten för mig är helt klart de visarna visarna, som har en perfekt finish.

Boettlocket är enkelt dekorerat, passar modellen bra.
Bandhornen är riktigt skarpa, men kan därmed upplevas som lite för vassa, iaf av mig.

Funkar ypperligt på det medföljande natot med Longines spänne.

Jag även testat på ett olivgrönt tvådelat tygbandet. Ser bättre ut än nato, men klockan sitter skönare på armen med Nato.

Mycket mer än vad jag förväntade mig! Stort tack, verkligen.

Jag tänker att det är bra att boetten är blankpolerad, härligt att titta tillbaka och tänka "aaah, den repan kom till när jag...". Har du bilder på annat än medföljande nato tar jag tacksamt emot det! Hoppas att jag kan bära klockan med mina smala handleder, lugg-lugg är den lång - att de är böjda kanske gör att det funkar ändå?

Nu är det bara att vänta fyra månader på 23-årsdagen :D
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Mycket mer än vad jag förväntade mig! Stort tack, verkligen.

Jag tänker att det är bra att boetten är blankpolerad, härligt att titta tillbaka och tänka "aaah, den repan kom till när jag...". Har du bilder på annat än medföljande nato tar jag tacksamt emot det! Hoppas att jag kan bära klockan med mina smala handleder, lugg-lugg är den lång - att de är böjda kanske gör att det funkar ändå?

Nu är det bara att vänta fyra månader på 23-årsdagen :D
Japp, den är lång, men har inte tänkt på det speciellt. Troligen bäst att du testar, är svårt att säga om böjningen är tillräcklig på bandhornen.
För övrigt, som vanligt översätter telefonen som den vill ibland.
Vad jag ville säga ang visarna är att den blånerade finishen är perfekt.
:)
 
Topp