• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines

jabla

Sarlacc
IMG_4871.JPG

Tog just ett gruppfoto på familjen. Nu får jag nog snöa in på något annat märke tror jag.
Tudor? de har ju en snöflinga. ;)
 
Samma här. Jag har förvisso en förkärlek för mekaniska klockor, men under 20K så har jag inget emot quartz. Conquesten är jag dessutom nykär i fortfarande, ett halvår senare, så jag är väldigt nyfiken på om de kommer uppdatera designen något på VHP-versionen.
 

Sandmark

Omega
Nej jag håller med, är oxå förtjust i mekaniska klockor men tycker det är grymt med haq som håller tiden så pass bra som dem gör :) ja conquesten är grym, hoppas dem har uppdaterat designen på den.. den äldre faller inte mig i smaken helt inte vad jag sett på bild iaf
 
IMG_0771.JPG
Tekniskt sett väldigt imponerande. Designmässigt känns det inte alls lika solklart. Den vita modellen ser stressig ut. Röda index, grön lume, röd text, svarta siffror, vit urtavla, silvervisare...

Den svarta chronon ser dock vass ut. Hamnar direkt på inköpslistan.
 
Askul med nya supetquartzare, speciellt med en fucking evighetskalender(<333<3 liksom, som man skrev för 10 år sedan).

Kritik ; 50m wr och hemska crownguards.
 

Sandmark

Omega
Blev i princip förälskad i kronografen med kolfibertavla. Men så är det bara 50m wr :/ kunde ju varit 100 eller 150 åtminstone. En sån klocka vill man kunna ta med ner i poolen
 
Blev i princip förälskad i kronografen med kolfibertavla. Men så är det bara 50m wr :/ kunde ju varit 100 eller 150 åtminstone. En sån klocka vill man kunna ta med ner i poolen

Instämmer. Jag är en sån som aldrig brytt mig om WR egentligen, men i det här fallet tar ju serien ett kliv från ganska rejäl WR till "klarar regnstänk". :facepalm:
 
Topp