• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Kör en fräck bump. Inga nya Longineser som kommit?
En prisvärd allround-duo som jag är sugen på (och faktiskt skulle kunna köpa inom en överskådlig framtid) är Legend Diver och en Master L2.673.4.78.3. I största laget båda två, men annars grymma!
491922d1348835757-top-longines-legend-diver-date-aus-2012-inkl-box-and-papiere-cimg0403.jpg

LonginesLegendDiver1_zpsb95955f9.jpg

DSC08891.jpg

71874d1265541696-longines-master-collection-l2-673-4-78-3-dsc08916.jpg


Bara lådorna är det liksom PP-klass på (estetiskt i alla fall)!
img0009xug.jpg

120427061927373083.jpg
Bägge är grymma men LLDn vinner för mig :) tycker Pointer Date gör mastern lite för rörig
 

Freddas

Omega
Tänkte höra lite med er som kan!
Har en Longines Hydroconquest, några månader gammal.
Den går rätt mycket för fort tycker jag! Jag har inte kikat så noga än men en gissning är typ 6-7 min på 2-3 veckor!
Är de okey/normalt?
Ska "klocka" den mer exakt.
//Fredda
 

CLT

Rolex
Tänkte höra lite med er som kan!
Har en Longines Hydroconquest, några månader gammal.
Den går rätt mycket för fort tycker jag! Jag har inte kikat så noga än men en gissning är typ 6-7 min på 2-3 veckor!
Är de okey/normalt?
Ska "klocka" den mer exakt.
//Fredda
Sitter ett ganska basic ETA 2824-2 i din klocka. Elbore kallar ETA det, och toleransen för gångavvikelse är +-20sek/dag.

Så mät upp den ordentligt och se vart du hamnar.
 

Syven

Panerai
2-Faktor
Lämna in för att rucka.
Hade inne frugans conquest när den var ny eftersom den gick ganska mycket för fort.
Blev mycket bättre men förvänta dig ingen sekund precision....
 
Eller det är jag som är helt ute o cyklar.. men du borde ligga på 10-12seks skillnad per dag iaf. Du kan nog få det åtgärdat så den inte drar så jävla mycket över på 2-3 veckors tid.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Lämna in för att rucka.
Hade inne frugans conquest när den var ny eftersom den gick ganska mycket för fort.
Blev mycket bättre men förvänta dig ingen sekund precision....

Jag har en Longines Hydroconquest 39 mm svart automatisk. Riktigt nöjd och den agerar beater, bra mycket bang får the back. I alla fall, jag blev riktigt imponerad. Jag mätte upp min och den höll tiden under tre dagar, precis. Det är ball.
 

Freddas

Omega
Tack allesammans för så snabba svar! ska mäta upp ordentligt nu så får vi se hur för fort den går!
Men ni tror de går att få de bättre om de är så mycket som de verkar?
//fredda
 

Mr G

Friends of KS
Min HydroConquest går också lite fort men långt ifrån +20 sek per dag. Den ökar någon/några sekunder per dygn beroende på hur den används och hur den ligger när den inte används.

IMG_2127.JPG
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Lite bilder på klockor från Longines som jag ägt/äger. HC:n är den som är kvar och används som "beater".

Longines Legend Diver
image.jpg


Longines Admiral "5 Star" 1002, från nov 1969
image.jpg
image.jpg


Longines HydroConquest
image.jpg
image.jpg


Ett tips till er som vill veta mer om er klocka från Longines är att maila Longines med relevanta uppgifter och frågor så får ni svar. De har ett handskrivet register med info och svarar snabbt via mail.
 

MariaE

Panerai
Som det ser utnu så kommer min första riktiga klocka bli en Longines conquest automatic. Det är bara prisklassen som gör att jag får hålla mig där.. hade gärna tänkt mig en o annan Longines
 

Limpas

Cartier
Min HydroConquest går också lite fort men långt ifrån +20 sek per dag. Den ökar någon/några sekunder per dygn beroende på hur den används och hur den ligger när den inte används.

IMG_2127.JPG


Riktigt fin, speciellt med den nya tavlan. Man blir ju sugen på en Hydro, tycker om att de finns i lagom storlek. Men är det bara jag som funderar över varför datumfönstret sitter så långt in på tavlan? Gissar att det har att göra med att man använder standardverk, men det ser ju lite underligt ut tycker jag. Förstör symmetrin en aning.
 

par

Patek
2-Faktor
Har inte du en svarttavlad, par401, eller är det en annan modell?
Jo det har han...

Vad tycker du om den hittills?



Stämmer bra. Är väldigt nöjd med den hittills, blir imponerad över hur mycket klocka man får för under 15 tusen.

Några korta reflektioner är:
+Skön tyngd på den
+Trevlig tavla-bättre i verkligheten och inte lika stökig som den ser ut på bild
+datumets placering stör ej
+Gillar kronans storlek som gör den angenäm att vrida upp manuellt, även skön känsla och motstånd i knappar.
+blå lume

-väldigt blank, svår att hålla ren med alla former på klockan
-bärs lite större än måttet anger
-säkert repkänsling(inget problem för mig)


I helheten är bra köp med skön retrokänsla. Gillar hur kronan ihop med kronoknapparna syns distinkt mot boetten. Ett annat band kommer bli pricken över i:et











image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

december

Breitling
Tjena.

Jag fick idag hem en Longines conquest som jag köpt via Klockia.se. Har inte Longines tex cert eller liknande med till sina klockor?
 
Topp