Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Longines

Diskussion i 'Diskussion' startad av piren57, 18 februari 2016.

1. piren57
    Trådstartare

piren57 Torpare

Kan någon tala om för mej vad stämplarna står för? Även vilket år den är gjord? Tacksam för hjälp 1455737834420.jpg

2. Bkapten

Bkapten Bonde

Stämplarna står för Safirglas och den andra för 30m (3 bar) vattenskyddad.
    Ålder låter jag någon annan svara på då jag inte har någon bra sida för Longines serienr.

3. pederr

pederr Stadsbo

Från:
    Norrland
    Numret högst upp (L4.677.2) lär vara ref nr på verket. Det nedre 285... ev ref på klockan som sådan.

4. Bkapten

Bkapten Bonde

Korrekt. Numret på topp är refnr och numret längst ner är boettnummer. Serienr skulle jag gissa står på insidan av bakboetten.

5. Omega in house

Omega in house Torpare

Så här är det. L 4 677 2 är början på modellnumret (PIC-nr)
    Boettreferens 4 siffror står innanför bakboetten likaså verkets kalibernummer 3 siffror.
    Det långa numret 285.. längst ner är serienumret.

mmx och theargonaut gillar detta.
  6. Bkapten

Bkapten Bonde

Bra att någon har full koll!

Mårtenssons ur Brookfield