• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

longinges master collection åsikter?

filthywatch

Cartier
Funderar på att köpa min första "riktiga" klocka och har fastnat för denna . Någon som har några erfarenheter och åsikter om den som skulle kunna dela med sig av detta?
L2.693.4.78.3.jpg
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
En kollega köpte en ur den serien, mycket gedigen kvalitetskänsla måste jag säga. Men andrahandsvärdet är sisådär, tyvärr.
 

morrism

Audemars
Fet! Gillar mer och mer grejer från longines, finns mycket godsaker ur master kollektionen. Men jag skulle nog ta månfasen istället, lite mer rörig kanske men kul med så med mycket funktioner för de pengarna. (Under 20k!)

Longines-Master-Collection-Moon-Phases.jpg


Finns som Svart också , inte lika lyckad enligt mig

8524.jpg
 

sharetracker

Cartier
Tycker klockorna i Longines master serie är riktigt vackra, har själv kastat många lystna blickar efter en klocka ur den serien. Seså, var nu lite unik och vågad, stick ut hakan och köp dig en klocka från Longines. Varenda kotte har ju en Speedmaster :angel:
 

filthywatch

Cartier
Tycker klockorna i Longines master serie är riktigt vackra, har själv kastat många lystna blickar efter en klocka ur den serien. Seså, var nu lite unik och vågad, stick ut hakan och köp dig en klocka från Longines. Varenda kotte har ju en Speedmaster :angel:

Precis så jag kände den ser man ju lite överallt men en longines ur den serien känns mer ovanlig oavsett om det är av en bra eller dålig anledning. Så skulle jag välja mellan dom två så tar jag helt klart en longines
 

Peddjy

Cartier
Hade tittat efter månfasen länge och tyckte den såg läcker ut tills jag hade den i handen en vacker dag. Blev missnöjd på nåt sätt och sen dess tappade jag intresset för den! På bild är den fin men i verkligheten var det nåt som inte kändes helt rätt.. Min erfarenhet ialf!
 

Knight

Cartier
Precis den jag planerar att köpa inom kort (nästan i alla fall - bilden föreställer 44 mm, jag är har tittat på 42 mm). Jag är precis som du ointresserad av att flippa. Jag har tittat på många alternativ, däribland speedy pro, men fastnade i slutändan ändå för denna. Kör säger jag, det tänker jag göra :)

Edit: kan tillägga att jag provade månfasen ur samma kollektion, men den kändes alldeles för rörig.
 

filthywatch

Cartier
Precis den jag planerar att köpa inom kort (nästan i alla fall - bilden föreställer 44 mm, jag är har tittat på 42 mm). Jag är precis som du ointresserad av att flippa. Jag har tittat på många alternativ, däribland speedy pro, men fastnade i slutändan ändå för denna. Kör säger jag, det tänker jag göra :)

Edit: kan tillägga att jag provade månfasen ur samma kollektion, men den kändes alldeles för rörig.

Jag är också sugen på 42 mm 44 tror jag blir alldeles för stort. Måste ta mig ner till nymans för att kolla på den i verkligheten.

Edit. tog bara en bild så man kunde se vilket utseende det handlade om.
 
Topp