• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

longinges master collection åsikter?

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Tycker klockorna i Longines master serie är riktigt vackra, har själv kastat många lystna blickar efter en klocka ur den serien. Seså, var nu lite unik och vågad, stick ut hakan och köp dig en klocka från Longines. Varenda kotte har ju en Speedmaster :angel:

Jag är unik & vågar sticka ut ;)
gypemy5a.jpg



Skickas från min IFÅN 5S via Tapatalk
 

joF

Panerai
Jag var inne på att köpa en sådan för ett par månader sedan, men när jag testade den i butik tyckte jag inte att den var lika fin som på bilderna. Testade den vid flera olika tillfällen men det klickade inte.

Så ett tips är att gå och kolla på den i verkligheten om du inte redan gjort det :) Longines har dock toppenklockor för pengarna!
 

Andsan

Rolex
Helt OK. Äkta krokodilskinn med fint viklås. Jag fick den med stora boxen- Jag tycker att det var mycket klocka för pengarna.
Köpte den 2009 från Kent i Sundsvall genom WOW för 13´. Såg att Uret nu säljer för ca 16´. Det är ett bra pris tycker jag för denna fina klocka med safirglas även på baksidan.

/Anders
 

filthywatch

Cartier
Helt OK. Äkta krokodilskinn med fint viklås. Jag fick den med stora boxen- Jag tycker att det var mycket klocka för pengarna.
Köpte den 2009 från Kent i Sundsvall genom WOW för 13´. Såg att Uret nu säljer för ca 16´. Det är ett bra pris tycker jag för denna fina klocka med safirglas även på baksidan.

/Anders

ursäkta min okunnighet men , WOW?
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Jag håller också på en Speedy för dom pengarna!
Inte minst för historien bakom, samt ev värde om du vill flippa!
 

Whedda

Rolex
Jag var för några år sedan nära ett köp av månfasen med trippelkalender. Vad som fick mig att tillslut avstå var höjden. ETA 7751 är en grisjävel och blir närmare 15mm hög om jag minns rätt vilket inte funkade som dresskrono för mig.

Den mest prisvärda versionen är kanske den i helguld för runt 55-60k. Säg till vilken seriös tillverkare som erbjuder en komplikationsklocka med trippelkalender i guld för ens i närheten av de pengarna.

59BE77E4-89BE-4C3D-877E-24EC164F8779-3270-0000033A2B6C3FEE_zps6cfb888e.jpg




Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Den i masters kollektionen med Månfas är riktigt läcker. Gillar hur de integrerat alla de komplikationerna i samma klocka. Tycker den vita tavlan är att föredra!
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Longines är enl mig ett sjukt underskattat märke.
Ett råd i all välmening är dock att prova klockan på. Dels är den hög, men det är även så att ljusa tavlor förefaller att bära större. Så den kan kännas stor.
 

jaqob

Omega
Håller med, riktigt snygg och ett roligt val.

En liten aning OT kanske, hur pass omständing är månfasklockan att ställa in? Kommer man få psykiska sammanbrott om man till exempel använder något annat en helg, och klockan råkar stanna?
 

Vnagenius

Cartier
2-Faktor
Exakt den du visar har jag sneglat på en längre tid, tycker den är väldigt snygg.
En dressad klocka men samtidigt sportig på något vis.

Longines överlag är mycket klocka för pengarna.
Kör!
 

aspo

Cartier
Har också kollat på denna och gillar den skarpt. Provade en liknande på Huke för ett tag sedan och upplevde den som fin även på handleden, köp tycker jag...
 

plattfot

Rolex
Gillar Longines retro-kronografer och att de plockat fram ett column wheel-verk till dem - även om de missat att få till en skön känsla i tryckknapparna som är för hård och okontrollerad. Rätt känsla hade tillfört mycket kvalitet- och vintagekäsla i allt det nya :).
Min favorit är nog denna (lånad bild)
Longines-watches-Prix-Diane-22.jpg


Jag säger kör!
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Fet! Gillar mer och mer grejer från longines, finns mycket godsaker ur master kollektionen. Men jag skulle nog ta månfasen istället, lite mer rörig kanske men kul med så med mycket funktioner för de pengarna. (Under 20k!)

Den ljustavlade är riktigt schysst. Har provat i butik några gånger och kvalitetskänslan är suberb. Var riktigt nära att klämma en i Indien i höstas, 16 tuss men hejdade mig själv :)
 

pederr

Cartier
Har egentligen svårt för tavlor med (arabiska) siffror, men är beredd att göra ett undantag för en Longineskronogrsf.
 
Topp