• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Loppisfynd

Loppisfynd som fått lite rengöring.
Som jag förstår så sitter det ett Certina 25-651 verk i den, vilket jag forskat fram borde medföra att den borde vara från 1960-1977.
Någon som vet lite mer om dessa klockor, har inte lyckats finna så mycket information på nätet.

IMG_3139.jpg


/Viktor
 

Camo00

Patek
Den var riktigt snygg!!

Vet inte direkt nåt om modellen, men som jag förstår är 25-651 ett välanvänt och pålitligt movement. Ta gärna fler bilder och berätta mer om hur den funkar! :)
 
Tack, gillar själv färgerna i den. Inte vad man förväntar sig hitta hos pingstkyrkan =)

Måtten är ca 37,5 mm utan krona och antingen 39 mm eller 45 mm mellan "lugsen" (som nu inte riktigt är vanliga lugs på denna modell.

Här kommer lite mer bilder:
IMG_3141.jpg

IMG_3146.jpg

IMG_3143.jpg

Slänger in en mobilbild med:
bild.jpg


Den har ju sina slitmärken, men länken är med förvånansvärt lite stretch med tanke på ålder.
 

Camo00

Patek
Den var riktigt fin. Säg till när Du vill sälja den!! :)

Lugsen är lite tråkiga dock, jag har en liknande och det går ju inte att variera strap så lätt... Å andra sidan var länken snygg!
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Riktigt schysst. Trevlig länk också.

Helheten med armbanden och skinnhandsken utgjorde en riktigt bra kombination!
 
Topp