Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Loppisfynd

Diskussion i 'Vintage' startad av viktor.stefansson, 14 oktober 2012.

1. viktor.stefansson
    Trådstartare

viktor.stefansson Stadsbo

Från:
    Sandviken
    Loppisfynd som fått lite rengöring.
    Som jag förstår så sitter det ett Certina 25-651 verk i den, vilket jag forskat fram borde medföra att den borde vara från 1960-1977.
    Någon som vet lite mer om dessa klockor, har inte lyckats finna så mycket information på nätet.

/Viktor

2. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Den var riktigt snygg!!

Vet inte direkt nåt om modellen, men som jag förstår är 25-651 ett välanvänt och pålitligt movement. Ta gärna fler bilder och berätta mer om hur den funkar! :)

3. vonhall

vonhall Friends of KS

Från:
    Lerum
    Vet tyvärr ingenting om din klocka! Men den var väldigt snygg. Vad är det för mått på den?

4. viktor.stefansson
    Trådstartare

viktor.stefansson Stadsbo

Från:
    Sandviken
    Tack, gillar själv färgerna i den. Inte vad man förväntar sig hitta hos pingstkyrkan =)

Måtten är ca 37,5 mm utan krona och antingen 39 mm eller 45 mm mellan "lugsen" (som nu inte riktigt är vanliga lugs på denna modell.

Här kommer lite mer bilder:
    Slänger in en mobilbild med:

Den har ju sina slitmärken, men länken är med förvånansvärt lite stretch med tanke på ålder.

5. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Kanonfin! Länken ser ut att vara riktigt komfortabel!

6. Ariste

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    Ett coolt fynd som osar 70-tal, integrerad länk is the scheiss!I

7. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Den var riktigt fin. Säg till när Du vill sälja den!! :)

Lugsen är lite tråkiga dock, jag har en liknande och det går ju inte att variera strap så lätt... Å andra sidan var länken snygg!

8. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Riktigt schysst. Trevlig länk också.

Helheten med armbanden och skinnhandsken utgjorde en riktigt bra kombination!