• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lubeta V105

rogart-63

Patek
Letar efter denna smörja. Har hittat på cousinsuk. Rätt stor mängd på 15 ml . Och så har jag redan gjort en beställning precis nyss.
Nån som vet var man kan köpa en 10 ML . elisabeth9679 i frankrike hade men misstänker hon kör med egna flaskor? Man kan köpa så lite som 2 ml . Känns oxå dumt och dyrt? Nån som vill dela på en 15 ml flaska?
 

rogart-63

Patek
Lubeta ska vara bättre sägs det ? Mwn har använt mig av 1/10 metoden innan . Har en seiko 8103 där reverse hjulen skulle smörjas med lubeta och så har jag en 2824 på ingång .
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Jag vet faktiskt inte, jag har förstått det som att det inte ska vara någon skillnad. Har kört 1/10 metoden på flera klockor och har inte stött några problem.
Har du fått dåliga resultat med 1/10 metoden tidigare?
 

rogart-63

Patek
Nej . Har bara använt mig av den metoden .1/10 alltså .Än så länge har det gått bra . Mest seiko sista tiden och dom har ju en gaffel konstruktion . Omega 585 smörjde jag bara dom små hjulen i reverse hjulet . Är nog bara några eta och fhf verk jag kört 1/10 på.
Vi får se . Om jag hittar nåt till bra pris ?
 

rogart-63

Patek
Jag vet faktiskt inte, jag har förstått det som att det inte ska vara någon skillnad. Har kört 1/10 metoden på flera klockor och har inte stött några problem.
Har du fått dåliga resultat med 1/10 metoden tidigare?
Läste om 8306 verket som jag servar just nu på watchbloke. Enligt honom ska man inte använda Lubeta utan köra på 9010 . http://thewatchbloke.co.uk/2015/09/12/seiko-8306-8020/ . Så det får vänta med beställning så länge? Lägger det på önskelistan :)
 
Topp