• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lume-färg ( heter det så)

J.G.L

Omega
Jag håller på att fixa ett par klockor här hemma, har haft nere verken, rengjort dem, mätt upp glapp, bytt en del kugghjul etc. Nu har jag kommit till visare och uttavlor och skulle behöva tips på bra lume-färg, kvalitet går före kvantitet så jag vill ha färg som verkligen fungerar. Tar tacksamt emot tips.
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Har tyvärr inga tips på färg heller, men det finns en massa lume-tugg på hemslöjdsavdelningen! Gör en sökning där så får du lite råd.
 

hollow123

Rolex
IMG_2503.JPG
Testar tjej på fyllan måste rensa troslådan
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Är inte färgen/färgvalet typ connected med hur stark lumen är/man vill ha? Hmm, vet i fan vart jag läst det. Men det är på forumet... Någonstans. Tror jag. Kanske.

Edit: vad det nu spelar för roll. Du vill ju bara hitta en som är bra.
 

rogart-63

Patek
Vill du ha lysmassa som verkligen lyser? Kör detta? Fantastiskt bra skit? http://www.noctilumina.com/index.php
Jag köpte bara pulver och blandar med matt eller satin klarlack humbrol färg. WG23F funkar till nyare Seiko. Bergeon är ett annat bra märke. Köpt på Cousisnuk. Lyser inte riktigt lika bra. Ett annat är AF. Funkar till äldre Seiko.
 

J.G.L

Omega
Tänkte jag kan lägga in lite bilder på detta lilla projekt. Vill inte börja med alltför exklusiva klockor utan tog något som är lite billigare men ändå ok. Det är en OCTO Missilemaster och bilderna visar lite polering av case samt "borstat" och obehandlat armband.
 

Bilagor

  • IMG_0647.JPG
    IMG_0647.JPG
    100.5 KB · Visningar: 40
  • IMG_0634.JPG
    IMG_0634.JPG
    47.2 KB · Visningar: 40
  • IMG_0635.JPG
    IMG_0635.JPG
    48.4 KB · Visningar: 44
Topp